پایان نامه تأثیر آمیخته ترفیع بر رفتارهای پس از خرید مصرف کنندگان محصولات غذایی شرکت کاله

رفتارهاي پس از خريد مصرف کنندگان
نوع فایل
pdf - word
تعداد صفحات
161 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
2637 بازدید
150,000 تومان 125,000 تومان٪17 تخفیف

روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش( تأثیر آمیخته ترفیع بر رفتارهای پس از خرید مصرف کنندگان محصولات غذایی شرکت کاله)  از نوع توصیفی- تحلیلی و کاربردی می باشد، که به لحاظ گردآوری اطلاعات الیه در زمره مطالعات میدانی قرار دارد. ابزار گردآوری اطلاعات اسنادی، مشالعه کتابخانه ای و فیش برداری و ابزار گردآوری اطلاعات میدانی پرسشنامه ۴۹ سوألی پژوهشگر ساخته بود که بصورت تصادفی از ۳۳۸ نفر از مصرف کنندگان این محصولات تکمیل گردید.

برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Spss 21 و آزمونهای مورد نیاز استفاده شد و نتایج ذیل حاصل شدند: با آزمون کلموگروف- اسمیرنوف به بررسی توزیع نرمال بودن متغیرها پرداخته شد و مشخص شد که متغیرها دارای توزیع نرمال نمی باشند.

سپس با آزمون همبستگی اسپیرمن به تشخیص رابطه متغیرهای مستقل و وابسته پرداخته شد. در نهایت با استفاده از آزمون رگرسیون خطی ساده به تحلیل اثرات متغیرهای پژوهش بر یکدیگر و نمودار پراکنش نظرات پاسخگویان به بیان تصویری این روابط و تأثیرات پرداخته شد.

 رشته مدیریت بازرگانی


پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت، «گرایش» مدیریت بازرگانی

ر

پایان نامه تأثیر آمیخته ترفیع بر رفتارهای پس از خرید مصرف کنندگان محصولات غذایی شرکت کاله
تأثیر آمیخته ترفیع بر رفتارهای پس از خرید مصرف کنندگان محصولات غذایی شرکت کاله.

فهرست

چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق

۱-۱- مقدمه ۲
۱-۲- بیان مسئله پژوهش ۲
۱-۳- اهمیت و ضرورت پژوهش ۴
۱-۴- اهداف پژوهش ۶
۱-۴-۱- هدف اصلی پژوهش ۶
۱-۴-۲- اهداف فرعی پژوهش ۶
۱-۴-۳- اهداف علمی و تئوریک ۶
۱-۵- فرضیه های پژوهش ۷
۱-۵-۱- فرضیه های فرعی پژوهش ۷
۱-۸- کاربردهای نتایج پژوهش ۱۰
۱-۹- جنبه های نوآوری پژوهش ۱۱
۱-۱۰- تعاریف عملیاتی متغیرها و اصطلاحات پژوهش ۱۱
جمع بندی فصل اول ۱۴

فصل دوم: مبانی نظری و ادبیات تحقیق

۲-۱- مقدمه ۱۶
۲-۲- بخش اول: رفتارهای مصرف کننده ۱۶
۲-۲-۱- الگوی رفتاری مصرف کننده ۱۶
۲-۲-۲- فرآیند تصمیم مصرف کننده ۱۷
الف) فرآیند پیش از خرید ۱۹
ب) فرآیند تصمیم در حین خرید ۲۲
ج) فرآیند پس از خرید ۲۳

۲-۲-۳- جعبه سیاه ۲۴
۲-۲-۴- عوامل تأثیرگذار محیطی و بازاریابی ۲۵
۲-۳- بخش دوم: مدیریت بازاریابی و آمیخته بازاریابی ۲۵
۲-۳-۱- تعریف مدیریت بازاریابی ۲۵
۲-۳-۲- اهداف نظام بازاریابی ۲۶

۲-۳-۳- مدیریت بازاریابی در صنایع تولیدی ۲۶
۲-۳-۳-۱- اصل تولید ۲۷
۲-۳-۳-۲- اصل محصول ۲۸
۲-۳-۳-۳- اصل فروش ۲۸
۲-۳-۳-۴- اصل بازاریابی ۲۹
۲-۳-۳-۵- اصل بازاریابی اجتماعی ۳۲

۲-۳-۴- تعیین بازار هدف ۳۲
۲-۳-۵- محیط بازاریابی ۳۳
۲-۳-۶- مشتریان ۳۴
۲-۳-۶-۱- اثرات هویت برند بر رضایت مشتری ۳۴
۲-۳-۶-۲-وفاداری به برند ۳۵
۲-۳-۶-۳- هویت برند و ارزش درک شده از محصول ۳۶
۲-۳-۶-۴- جایگاه برند و رضایت مشتری ۳۷
۲-۳-۷- مفهوم آمیخته بازاریابی ۳۷
۲-۳-۸- عناصر آمیخته بازاریابی ۳۹

۲-۳-۹- آمیخته ترفیعی مناسب ۴۲
الف) مدل p2 کاتلر ۴۳
ب) مدل p3 ماگرات ۴۳
ج) مدل p7 بومز و بیتنر ۴۳
۲-۴- تاریخچه برندهای تولید محصولات غذایی کشور ۴۶
۲-۴-۱- تاریخچه شرکت کاله ۴۷
۲-۴-۲- آمیخته بازاریابی ترفیع در شرکت کاله ۴۷
۲-۴-۳- عوامل آمیخته بازاریابی ترفیع در شرکت کاله ۴۹
۲-۴-۳-۱- عوامل موثر برترکیب ترفیع در شرکت کاله ۵۰
۲-۴-۳-۲- ترفیع فروش محصولات شرکت کاله ۵۱

۲-۴-۳-۳- تبلیغات در شرکت کاله ۵۲
۲-۴-۳-۴- فروش حضوری در شرکت کاله ۵۳
۲-۴-۳-۵- روابط عمومی در شرکت کاله ۵۳
۲-۴-۴- وضعیت آمیخته ترفیع در شرکت کاله ۵۵
۲-۴-۵- نو آوری در شرکت کاله ۵۶
۲-۴-۶- خط مشی کیفیت شرکت فرآورده های لبنی کاله ۵۶

۲-۴-۷- سهم شرکت کاله از بازار تولیدات غذایی-لبنی ۵۸
۲-۴-۸- نتیجه گیری از وضعیت بازاریابی در شرکت کاله ۶۱
۲-۴-۹- تولید محصولات با آزمون و خطا ۶۲
۲-۴-۱۰-آینده شرکت کاله ۶۳
۲-۴-۱۱- اهداف بازاریابی شرکت کاله ۶۳
۲-۵- ادبیات و پیشینه پژوهش ۶۴
جمع بندی فصل دوم ۶۸

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

۳-۱- مقدمه ۷۰
۳-۲- ماهیت و نوع تحقیق ۷۰
۳-۳- روش تحقیق ۷۰
۱-۳- قلمروهای انجام پژوهش ۱۰
۳-۳-۱- قلمرو موضوعی ۱۰
۳-۳-۲- قلمرو زمانی پژوهش ۱۰
۳-۳-۳- قلمرو مکانی پژوهش ۱۰
۳-۴- ابزار گردآوری اطلاعات ۷۱

۳-۴-۱- پرسشنامه پژوهش ۷۱
۳-۵- روشهای گردآوری اطلاعات ۷۲
۳-۶- شاخص ها و متغیر های تحقیق ۷۳
۳-۷- متغیرهای پژوهش ۷۴
۳-۸- روش سنجش متغیرها ۷۵
۳-۹- بررسی روایی و پایایی پرسشنامه ۷۶
۳-۹-۱- روایی ابزار تحقیق ۷۶
۳-۹-۲- پایایی ابزار تحقیق ۷۶

۳-۱۰- جامعه مورد مطالعه ۷۸
۳-۱۰-۱- تعیین حجم نمونه ۷۸
۳-۱۰-۲- محاسبه کفایت نمونه برداری ۸۰
۳-۱۱- روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات ۸۰
جمعبندی فصل سوم ۸۲

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها

۴-۱- مقدمه ۸۴
۴-۲- ارائه یافته های توصیفی ۸۴
۴-۳- ویژگیهای جمعیت شناختی جامعه مورد مطالعه ۸۴
۴-۳-۱- ویژگی مربوط به جنسیت پاسخگویان ۸۴
۴-۳-۲- ویژگی سنی جامعه مورد مطالعه ۸۵
۴-۳-۳- ویژگی سطح تحصیلات پاسخگویان ۸۶
۴-۳-۴- ویژگی مربوط به شغل پاسخگویان ۸۷
۴-۳-۵- ویژگی مربوط به تعداد افراد خانواده پاسخگویان

۸۸
۴-۳-۶- ویژگی مربوط به گروه شغلی سرپرست خانواده پاسخگویان ۸۹
۴-۳-۷- ویژگی مربوط به سطح درآمد پاسخگویان ۹۰
۴-۳-۸- ویژگی مربوط به منطقه سکونت پاسخگویان ۹۱
۴-۴- تجزیه و تحلیل سوألات توصیفی پرسشنامه ۹۲
۴-۵- تحلیل توصیفی شاخص های اصلی پژوهش ۹۳
۴-۶- تحلیل استنباطی از فرضیه های پژوهش ۹۶
۴-۶-۱- آزمون کلموگروف اسمیرینوف ۹۶
۴-۶-۲- آزمون همبستگی اسپیرمن ۹۷
۴-۶-۳- آزمون رگرسیون خطی (تبیین اثرات متغیرها) ۱۰۲
جمعبندی فصل چهارم ۱۱۲

فصل پنجم: نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات

۵-۱- مقدمه ۱۱۴
۵-۲- جمعبندی فرضیات پژوهش ۱۱۴
۵-۲-۱- تحلیل دادهها با آزمون کلموگروف-اسمیرنوف ۱۱۴
۵-۲-۲- تحلیل دادهها با آزمون همبستگی اسپیرمن ۱۱۵
۵-۲-۳- آزمون رگرسیون خطی (تبیین اثرات متغیرها) ۱۱۸
۵-۳- بحث و نتیجه گیری ۱۲۰
۵-۴- محدودیتهای پژوهش ۱۲۵
۵-۵- پیشنهادات پژوهش ۱۲۴
۵-۶- پیشنهادها برای پژوهشهای آتی ۱۲۵
منابع و مآخذ ۱۲۷
ضمائم
پیوست ۱
پیوست ۲

فهرست جداول:

جدول ۲-۱: متدولوژی سالومون در مورد فرآیند تصمیم مصرف کننده۱۹
جدول ۲-۲: متدولوژی فرآیند تصمیم گیری۲۰
جدول ۲-۳: فرآیند تشخیص مسأله. ۲۰
جدول ۲-۴: عناصر اولیه آمیخته بازاریابی. ۴۵
جدول ۲-۵: عناصر اصلاح شده آمیخته بازاریابی. ۴۵
جدول ۲-۶: نقاط قوت و ضعف آمیخته های بازاریابی p 4 و p 7. 46

جدول ۳-۱: تعداد شاخص ها، سؤالات و متغیر های پرسشنامه. ۷۲
جدول ۳-۲: تشریح شاخص ها و متغیرهای پژوهش. ۷۳
جدول ۳-۳: تعیین ماهیت متغیرهای پژوهش. ۷۴
جدول۳-۴: تشریح وضعیت طیف لیکرت و نمره گذاری متغیرهای پژوهش. ۷۵
جدول ۳-۵: ضرایب آلفای کرونباخ ابعاد مورد بررسی۷۷
جدول ۴-۱: ویژگی مربوط به جنسیت پاسخگویان ۸۴

جدول ۴-۲: ویژگی گروههای سنی اعضای جامعه مورد مطالعه ۸۶
جدول ۴-۳: ویژگی سطح تحصیلات اعضای جامعه مورد مطالعه ۸۷
جدول ۴-۴: ویژگی مربوط به شغل پاسخگویان ۸۸

جدول ۴-۵: ویژگی مربوط به شغل سرپرستان خانواده های پاسخگویان ۸۹
جدول ۴-۶: ویژگی مربوط به سطح درآمد خانواده های پاسخگویان ۹۰
جدول ۴-۷: ویژگی تعداد پاسخگویان در سه منطقه شهرداری تهران ۹۱
جدول ۴-۸: میزان خرید شما از محصولات غذایی کاله به چه میزان می-باشد ۹۲
جدول ۴-۹: میانگین، انحراف معیار و بار عاملی متغیرهای میزان رضایتمندی مصرف کنندگان ۹۳
جدول ۴-۱۰: میانگین، انحراف معیار و بار عاملی متغیرهای تأثیر عوامل ترفیعی برند کاله بر میزان خرید مصرف کنندگان محصولات غذایی کاله ۹۴

جدول ۴-۱۱: میانگین، انحراف معیار و بار عاملی متغیرهای رضایتمندی و تبلیغات شفاهی۹۵
جدول ۴-۱۲: نتایج آزمون کلموگروف اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن متغیرهای پرسشنامه۹۷

جدول ۴-۱۳: همبستگی اسپیرمن بین متغیرهای تبلیغات بازرگانی و افزایش سطح رضایتمندی مصرف کنندگان۹۸
جدول ۴-۱۴: همبستگی اسپیرمن بین متغیرهای پیشبرد فروش و افزایش سطح رضایتمندی مصرف کنندگان ۹۹

جدول ۴-۱۵: همبستگی اسپیرمن بین متغیرهای فروش حضوری و افزایش سطح رضایتمندی مصرف کنندگان ۹۹
جدول ۴-۱۶: همبستگی اسپیرمن بین متغیرهای روابط عمومی و افزایش سطح رضایتمندی مصرف کنندگان ۱۰۰

جدول ۴-۱۷: همبستگی اسپیرمن بین متغیرهای سطح رضایتمندی مصرف کنندگان و استفاده آنها از تبلیغات شفاهی ۱۰۱
جدول ۴-۱۸: همبستگی اسپیرمن بین استفاده از آمیخته بازاریابی و رفتار پس از خرید مصرف کنندگان۱۰۲
جدول شماره ۴-۱۹: نتایج آزمون رگرسیون خطی ساده بین متغیرهای پژوهش و رضایتمندی مصرف کنندگان۱۰۳

جدول شماره ۴-۲۰: ضرایب رگرسیون خطی بین متغیرهای پژوهش و رضایتمندی مصرف کنندگان۱۰۵
جدول شماره ۴-۲۱: نتایج آزمون رگرسیون خطی ساده بین میزان رضایتمندی و استفاده آنها از تبلیغات شفاهی۱۰۷
جدول شماره ۴-۲۲: ضرایب رگرسیون خطی بین متغیرهای رضایتمندی مصرف کنندگان و تبلیغات شفاهی آنها برای محصولات شرکت کاله۱۰۸
جدول شماره ۴-۲۳: نتایج آزمون رگرسیون خطی ساده بین آمیخته ترفیعی شرکت کاله و رفتارهای پس از خرید مصرف کنندگان محصولات غذایی کاله۱۰۹
جدول شماره ۴-۲۴: ضرایب رگرسیون خطی بین متغیرهای آمیخته ترفیعی شرکت کاله و رفتارهای پس از خرید مصرف کنندگان محصولات غذایی کاله۱۱۰

فهرست نمودارها

نمودار ۴-۱: وضعیت جنسی جامعه مورد مطالعه۸۵
نمودار ۴-۲: مقایسه گروههای سنی پاسخگو در پژوهش۸۶
نمودار ۴-۳: مقایسه پاسخگویان بر اساس گروههای تحصیلی۸۷

نمودار ۴-۴: مقایسه گروههای شغلی پاسخگویان۸۸
نمودار ۴-۵: مقایسه تعداد اعضای خانواده پاسخگویان۸۹
نمودار ۴-۶: مقایسه گروههای شغلی سرپرستان خانوارهای پاسخگویان۹۰
نمودار ۴-۷: مقایسه گروههای درآمدی پاسخگویان۹۱
نمودار ۴-۸: مقایسه تعداد پاسخگویان در مناطق تهران۹۲

نمودار ۴-۹: نمودار پراکنش داده ها در روابط بین متغیرهای مستقل با رضایتمندی مصرف کنندگان۱۰۷
نمودار ۴-۱۰: نمودار پراکنش داده ها در روابط بین متغیرهای مستقل با رضایتمندی مصرف کنندگان۱۰۹
نمودار ۴-۱۱: نمودار پراکنش داده ها در روابط بین متغیرهای مستقل با رضایتمندی مصرف کنندگان

فهرست اشکال

شکل ۱-۱: جایگاه آمیخته بازاریابی در تدوین استراتژی های بازاریابی۶
شکل ۱-۲: مدل مفهومی پژوهش، رابطه بین آمیخته بازاریابی ترفیع و تأثیرگذاری آن بر رفتار پس از خرید مصرف کنندگان محصولات غذایی شرکت کاله۹
شکل ۱-۳: مرحل مختلف انجام پژوهش۱۰
شکل ۲-۱: مدل رفتار خرید مصرف کننده۱۸
شکل ۲-۲: سیستم و عوامل آن. ۲۵
شکل ۲-۳: پایه های اصل بازاریابی. ۳۰
شکل ۲-۴: فرآیند اصل فروش. ۳۱
شکل ۲-۵: اصل بازاریابی. ۳۲
شکل ۲-۶: انواع بازار مرتبط با یک شرکت تولیدی. ۳۴
شکل ۲-۷: محیط بازاریابی و جایگاه امیخته بازاریابی در آن. ۴۰
شکل ۲-۸: آمیخته بازاریابی ترفیع در شرکت محصولات غذایی کاله. ۴۹
شکل ۲-۹: عوامل آمیخته بازاریابی ترفیع و زیربخشهای آن در صنعت غذایی-لبنی.

فهرست شکل ها:
شکل ۲-۱۰: عوامل موثر بر ترکیب ترفیع. ۵۱
شکل ۲-۱۱: کاربردهای اصلی تبلیغات. ۵۳
شکل ۲-۱۲: ویژگی های یک تبلیغ موثر. ۵۴
شکل ۲-۱۳: ارتباطات بازاریابی جامع. ۵۵
شکل ۲-۱۴: نمایش سهم شرکت کاله از بازار تولیدات لبنی در مقایسه با رقباء. ۶۱
شکل ۳-۱: فرمول محاسبه ضریب آلفای کرونباخ ۷۷
شکل ۳-۲: فرمول تعیین حجم نمونه کوکران برای جامعه نامتناهی۷۹
شکل ۳-۴: مدل روش شناسی تحقیق (نمایش گرافیکی مراحل تکمیل پژوهش۸۱

 

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *