روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش( تأثیر آمیخته ترفیع بر رفتارهای پس از خرید مصرف کنندگان محصولات غذایی شرکت کاله) از نوع توصیفی- تحلیلی و کاربردی می باشد، که به لحاظ گردآوری اطلاعات الیه در زمره مطالعات میدانی قرار دارد. ابزار گردآوری اطلاعات اسنادی، مشالعه کتابخانه ای و فیش برداری و ابزار گردآوری اطلاعات میدانی پرسشنامه ۴۹ سوألی پژوهشگر ساخته بود که بصورت تصادفی از ۳۳۸ نفر از مصرف کنندگان این محصولات تکمیل گردید.
برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Spss 21 و آزمونهای مورد نیاز استفاده شد و نتایج ذیل حاصل شدند: با آزمون کلموگروف- اسمیرنوف به بررسی توزیع نرمال بودن متغیرها پرداخته شد و مشخص شد که متغیرها دارای توزیع نرمال نمی باشند.
سپس با آزمون همبستگی اسپیرمن به تشخیص رابطه متغیرهای مستقل و وابسته پرداخته شد. در نهایت با استفاده از آزمون رگرسیون خطی ساده به تحلیل اثرات متغیرهای پژوهش بر یکدیگر و نمودار پراکنش نظرات پاسخگویان به بیان تصویری این روابط و تأثیرات پرداخته شد.
رشته مدیریت بازرگانی
ر
فهرست
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱- مقدمه ۲
۱-۲- بیان مسئله پژوهش ۲
۱-۳- اهمیت و ضرورت پژوهش ۴
۱-۴- اهداف پژوهش ۶
۱-۴-۱- هدف اصلی پژوهش ۶
۱-۴-۲- اهداف فرعی پژوهش ۶
۱-۴-۳- اهداف علمی و تئوریک ۶
۱-۵- فرضیه های پژوهش ۷
۱-۵-۱- فرضیه های فرعی پژوهش ۷
۱-۸- کاربردهای نتایج پژوهش ۱۰
۱-۹- جنبه های نوآوری پژوهش ۱۱
۱-۱۰- تعاریف عملیاتی متغیرها و اصطلاحات پژوهش ۱۱
جمع بندی فصل اول ۱۴
فصل دوم: مبانی نظری و ادبیات تحقیق
۲-۱- مقدمه ۱۶
۲-۲- بخش اول: رفتارهای مصرف کننده ۱۶
۲-۲-۱- الگوی رفتاری مصرف کننده ۱۶
۲-۲-۲- فرآیند تصمیم مصرف کننده ۱۷
الف) فرآیند پیش از خرید ۱۹
ب) فرآیند تصمیم در حین خرید ۲۲
ج) فرآیند پس از خرید ۲۳
۲-۲-۳- جعبه سیاه ۲۴
۲-۲-۴- عوامل تأثیرگذار محیطی و بازاریابی ۲۵
۲-۳- بخش دوم: مدیریت بازاریابی و آمیخته بازاریابی ۲۵
۲-۳-۱- تعریف مدیریت بازاریابی ۲۵
۲-۳-۲- اهداف نظام بازاریابی ۲۶
۲-۳-۳- مدیریت بازاریابی در صنایع تولیدی ۲۶
۲-۳-۳-۱- اصل تولید ۲۷
۲-۳-۳-۲- اصل محصول ۲۸
۲-۳-۳-۳- اصل فروش ۲۸
۲-۳-۳-۴- اصل بازاریابی ۲۹
۲-۳-۳-۵- اصل بازاریابی اجتماعی ۳۲
۲-۳-۴- تعیین بازار هدف ۳۲
۲-۳-۵- محیط بازاریابی ۳۳
۲-۳-۶- مشتریان ۳۴
۲-۳-۶-۱- اثرات هویت برند بر رضایت مشتری ۳۴
۲-۳-۶-۲-وفاداری به برند ۳۵
۲-۳-۶-۳- هویت برند و ارزش درک شده از محصول ۳۶
۲-۳-۶-۴- جایگاه برند و رضایت مشتری ۳۷
۲-۳-۷- مفهوم آمیخته بازاریابی ۳۷
۲-۳-۸- عناصر آمیخته بازاریابی ۳۹
۲-۳-۹- آمیخته ترفیعی مناسب ۴۲
الف) مدل p2 کاتلر ۴۳
ب) مدل p3 ماگرات ۴۳
ج) مدل p7 بومز و بیتنر ۴۳
۲-۴- تاریخچه برندهای تولید محصولات غذایی کشور ۴۶
۲-۴-۱- تاریخچه شرکت کاله ۴۷
۲-۴-۲- آمیخته بازاریابی ترفیع در شرکت کاله ۴۷
۲-۴-۳- عوامل آمیخته بازاریابی ترفیع در شرکت کاله ۴۹
۲-۴-۳-۱- عوامل موثر برترکیب ترفیع در شرکت کاله ۵۰
۲-۴-۳-۲- ترفیع فروش محصولات شرکت کاله ۵۱
۲-۴-۳-۳- تبلیغات در شرکت کاله ۵۲
۲-۴-۳-۴- فروش حضوری در شرکت کاله ۵۳
۲-۴-۳-۵- روابط عمومی در شرکت کاله ۵۳
۲-۴-۴- وضعیت آمیخته ترفیع در شرکت کاله ۵۵
۲-۴-۵- نو آوری در شرکت کاله ۵۶
۲-۴-۶- خط مشی کیفیت شرکت فرآورده های لبنی کاله ۵۶
۲-۴-۷- سهم شرکت کاله از بازار تولیدات غذایی-لبنی ۵۸
۲-۴-۸- نتیجه گیری از وضعیت بازاریابی در شرکت کاله ۶۱
۲-۴-۹- تولید محصولات با آزمون و خطا ۶۲
۲-۴-۱۰-آینده شرکت کاله ۶۳
۲-۴-۱۱- اهداف بازاریابی شرکت کاله ۶۳
۲-۵- ادبیات و پیشینه پژوهش ۶۴
جمع بندی فصل دوم ۶۸
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
۳-۱- مقدمه ۷۰
۳-۲- ماهیت و نوع تحقیق ۷۰
۳-۳- روش تحقیق ۷۰
۱-۳- قلمروهای انجام پژوهش ۱۰
۳-۳-۱- قلمرو موضوعی ۱۰
۳-۳-۲- قلمرو زمانی پژوهش ۱۰
۳-۳-۳- قلمرو مکانی پژوهش ۱۰
۳-۴- ابزار گردآوری اطلاعات ۷۱
۳-۴-۱- پرسشنامه پژوهش ۷۱
۳-۵- روشهای گردآوری اطلاعات ۷۲
۳-۶- شاخص ها و متغیر های تحقیق ۷۳
۳-۷- متغیرهای پژوهش ۷۴
۳-۸- روش سنجش متغیرها ۷۵
۳-۹- بررسی روایی و پایایی پرسشنامه ۷۶
۳-۹-۱- روایی ابزار تحقیق ۷۶
۳-۹-۲- پایایی ابزار تحقیق ۷۶
۳-۱۰- جامعه مورد مطالعه ۷۸
۳-۱۰-۱- تعیین حجم نمونه ۷۸
۳-۱۰-۲- محاسبه کفایت نمونه برداری ۸۰
۳-۱۱- روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات ۸۰
جمعبندی فصل سوم ۸۲
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها
۴-۱- مقدمه ۸۴
۴-۲- ارائه یافته های توصیفی ۸۴
۴-۳- ویژگیهای جمعیت شناختی جامعه مورد مطالعه ۸۴
۴-۳-۱- ویژگی مربوط به جنسیت پاسخگویان ۸۴
۴-۳-۲- ویژگی سنی جامعه مورد مطالعه ۸۵
۴-۳-۳- ویژگی سطح تحصیلات پاسخگویان ۸۶
۴-۳-۴- ویژگی مربوط به شغل پاسخگویان ۸۷
۴-۳-۵- ویژگی مربوط به تعداد افراد خانواده پاسخگویان
۸۸
۴-۳-۶- ویژگی مربوط به گروه شغلی سرپرست خانواده پاسخگویان ۸۹
۴-۳-۷- ویژگی مربوط به سطح درآمد پاسخگویان ۹۰
۴-۳-۸- ویژگی مربوط به منطقه سکونت پاسخگویان ۹۱
۴-۴- تجزیه و تحلیل سوألات توصیفی پرسشنامه ۹۲
۴-۵- تحلیل توصیفی شاخص های اصلی پژوهش ۹۳
۴-۶- تحلیل استنباطی از فرضیه های پژوهش ۹۶
۴-۶-۱- آزمون کلموگروف اسمیرینوف ۹۶
۴-۶-۲- آزمون همبستگی اسپیرمن ۹۷
۴-۶-۳- آزمون رگرسیون خطی (تبیین اثرات متغیرها) ۱۰۲
جمعبندی فصل چهارم ۱۱۲
فصل پنجم: نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات
۵-۱- مقدمه ۱۱۴
۵-۲- جمعبندی فرضیات پژوهش ۱۱۴
۵-۲-۱- تحلیل دادهها با آزمون کلموگروف-اسمیرنوف ۱۱۴
۵-۲-۲- تحلیل دادهها با آزمون همبستگی اسپیرمن ۱۱۵
۵-۲-۳- آزمون رگرسیون خطی (تبیین اثرات متغیرها) ۱۱۸
۵-۳- بحث و نتیجه گیری ۱۲۰
۵-۴- محدودیتهای پژوهش ۱۲۵
۵-۵- پیشنهادات پژوهش ۱۲۴
۵-۶- پیشنهادها برای پژوهشهای آتی ۱۲۵
منابع و مآخذ ۱۲۷
ضمائم
پیوست ۱
پیوست ۲
فهرست جداول:
جدول ۲-۱: متدولوژی سالومون در مورد فرآیند تصمیم مصرف کننده۱۹
جدول ۲-۲: متدولوژی فرآیند تصمیم گیری۲۰
جدول ۲-۳: فرآیند تشخیص مسأله. ۲۰
جدول ۲-۴: عناصر اولیه آمیخته بازاریابی. ۴۵
جدول ۲-۵: عناصر اصلاح شده آمیخته بازاریابی. ۴۵
جدول ۲-۶: نقاط قوت و ضعف آمیخته های بازاریابی p 4 و p 7. 46
جدول ۳-۱: تعداد شاخص ها، سؤالات و متغیر های پرسشنامه. ۷۲
جدول ۳-۲: تشریح شاخص ها و متغیرهای پژوهش. ۷۳
جدول ۳-۳: تعیین ماهیت متغیرهای پژوهش. ۷۴
جدول۳-۴: تشریح وضعیت طیف لیکرت و نمره گذاری متغیرهای پژوهش. ۷۵
جدول ۳-۵: ضرایب آلفای کرونباخ ابعاد مورد بررسی۷۷
جدول ۴-۱: ویژگی مربوط به جنسیت پاسخگویان ۸۴
جدول ۴-۲: ویژگی گروههای سنی اعضای جامعه مورد مطالعه ۸۶
جدول ۴-۳: ویژگی سطح تحصیلات اعضای جامعه مورد مطالعه ۸۷
جدول ۴-۴: ویژگی مربوط به شغل پاسخگویان ۸۸
جدول ۴-۵: ویژگی مربوط به شغل سرپرستان خانواده های پاسخگویان ۸۹
جدول ۴-۶: ویژگی مربوط به سطح درآمد خانواده های پاسخگویان ۹۰
جدول ۴-۷: ویژگی تعداد پاسخگویان در سه منطقه شهرداری تهران ۹۱
جدول ۴-۸: میزان خرید شما از محصولات غذایی کاله به چه میزان می-باشد ۹۲
جدول ۴-۹: میانگین، انحراف معیار و بار عاملی متغیرهای میزان رضایتمندی مصرف کنندگان ۹۳
جدول ۴-۱۰: میانگین، انحراف معیار و بار عاملی متغیرهای تأثیر عوامل ترفیعی برند کاله بر میزان خرید مصرف کنندگان محصولات غذایی کاله ۹۴
جدول ۴-۱۱: میانگین، انحراف معیار و بار عاملی متغیرهای رضایتمندی و تبلیغات شفاهی۹۵
جدول ۴-۱۲: نتایج آزمون کلموگروف اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن متغیرهای پرسشنامه۹۷
جدول ۴-۱۳: همبستگی اسپیرمن بین متغیرهای تبلیغات بازرگانی و افزایش سطح رضایتمندی مصرف کنندگان۹۸
جدول ۴-۱۴: همبستگی اسپیرمن بین متغیرهای پیشبرد فروش و افزایش سطح رضایتمندی مصرف کنندگان ۹۹
جدول ۴-۱۵: همبستگی اسپیرمن بین متغیرهای فروش حضوری و افزایش سطح رضایتمندی مصرف کنندگان ۹۹
جدول ۴-۱۶: همبستگی اسپیرمن بین متغیرهای روابط عمومی و افزایش سطح رضایتمندی مصرف کنندگان ۱۰۰
جدول ۴-۱۷: همبستگی اسپیرمن بین متغیرهای سطح رضایتمندی مصرف کنندگان و استفاده آنها از تبلیغات شفاهی ۱۰۱
جدول ۴-۱۸: همبستگی اسپیرمن بین استفاده از آمیخته بازاریابی و رفتار پس از خرید مصرف کنندگان۱۰۲
جدول شماره ۴-۱۹: نتایج آزمون رگرسیون خطی ساده بین متغیرهای پژوهش و رضایتمندی مصرف کنندگان۱۰۳
جدول شماره ۴-۲۰: ضرایب رگرسیون خطی بین متغیرهای پژوهش و رضایتمندی مصرف کنندگان۱۰۵
جدول شماره ۴-۲۱: نتایج آزمون رگرسیون خطی ساده بین میزان رضایتمندی و استفاده آنها از تبلیغات شفاهی۱۰۷
جدول شماره ۴-۲۲: ضرایب رگرسیون خطی بین متغیرهای رضایتمندی مصرف کنندگان و تبلیغات شفاهی آنها برای محصولات شرکت کاله۱۰۸
جدول شماره ۴-۲۳: نتایج آزمون رگرسیون خطی ساده بین آمیخته ترفیعی شرکت کاله و رفتارهای پس از خرید مصرف کنندگان محصولات غذایی کاله۱۰۹
جدول شماره ۴-۲۴: ضرایب رگرسیون خطی بین متغیرهای آمیخته ترفیعی شرکت کاله و رفتارهای پس از خرید مصرف کنندگان محصولات غذایی کاله۱۱۰
فهرست نمودارها
نمودار ۴-۱: وضعیت جنسی جامعه مورد مطالعه۸۵
نمودار ۴-۲: مقایسه گروههای سنی پاسخگو در پژوهش۸۶
نمودار ۴-۳: مقایسه پاسخگویان بر اساس گروههای تحصیلی۸۷
نمودار ۴-۴: مقایسه گروههای شغلی پاسخگویان۸۸
نمودار ۴-۵: مقایسه تعداد اعضای خانواده پاسخگویان۸۹
نمودار ۴-۶: مقایسه گروههای شغلی سرپرستان خانوارهای پاسخگویان۹۰
نمودار ۴-۷: مقایسه گروههای درآمدی پاسخگویان۹۱
نمودار ۴-۸: مقایسه تعداد پاسخگویان در مناطق تهران۹۲
نمودار ۴-۹: نمودار پراکنش داده ها در روابط بین متغیرهای مستقل با رضایتمندی مصرف کنندگان۱۰۷
نمودار ۴-۱۰: نمودار پراکنش داده ها در روابط بین متغیرهای مستقل با رضایتمندی مصرف کنندگان۱۰۹
نمودار ۴-۱۱: نمودار پراکنش داده ها در روابط بین متغیرهای مستقل با رضایتمندی مصرف کنندگان
فهرست اشکال
شکل ۱-۱: جایگاه آمیخته بازاریابی در تدوین استراتژی های بازاریابی۶
شکل ۱-۲: مدل مفهومی پژوهش، رابطه بین آمیخته بازاریابی ترفیع و تأثیرگذاری آن بر رفتار پس از خرید مصرف کنندگان محصولات غذایی شرکت کاله۹
شکل ۱-۳: مرحل مختلف انجام پژوهش۱۰
شکل ۲-۱: مدل رفتار خرید مصرف کننده۱۸
شکل ۲-۲: سیستم و عوامل آن. ۲۵
شکل ۲-۳: پایه های اصل بازاریابی. ۳۰
شکل ۲-۴: فرآیند اصل فروش. ۳۱
شکل ۲-۵: اصل بازاریابی. ۳۲
شکل ۲-۶: انواع بازار مرتبط با یک شرکت تولیدی. ۳۴
شکل ۲-۷: محیط بازاریابی و جایگاه امیخته بازاریابی در آن. ۴۰
شکل ۲-۸: آمیخته بازاریابی ترفیع در شرکت محصولات غذایی کاله. ۴۹
شکل ۲-۹: عوامل آمیخته بازاریابی ترفیع و زیربخشهای آن در صنعت غذایی-لبنی.
فهرست شکل ها:
شکل ۲-۱۰: عوامل موثر بر ترکیب ترفیع. ۵۱
شکل ۲-۱۱: کاربردهای اصلی تبلیغات. ۵۳
شکل ۲-۱۲: ویژگی های یک تبلیغ موثر. ۵۴
شکل ۲-۱۳: ارتباطات بازاریابی جامع. ۵۵
شکل ۲-۱۴: نمایش سهم شرکت کاله از بازار تولیدات لبنی در مقایسه با رقباء. ۶۱
شکل ۳-۱: فرمول محاسبه ضریب آلفای کرونباخ ۷۷
شکل ۳-۲: فرمول تعیین حجم نمونه کوکران برای جامعه نامتناهی۷۹
شکل ۳-۴: مدل روش شناسی تحقیق (نمایش گرافیکی مراحل تکمیل پژوهش۸۱
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
- پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
- راهنمای خرید