گوگل ادز چیست؛ 4 مزیت آن کدام است؟

نویسنده:

گوگل ادز چیست؛ 4 مزیت آن کدام است؟

زمانی که تلاش میکنید با سئو سایت رتبه وبسایت خود را در جستجوهای گوگل ارتقا دهید، روش های کاربردی مختلفی را استفاده می کنید. راه هایی که هر کدام می تواند تا حدودی نتیجه بخش باشد. یکی از این راه ها استفاده از تبلیغات گوگل یا گوگل ادز است. اینکه گوگل ادز چیست؟ را می توان به طور خلاصه راهکاری کاربردی دانست که در بستر گوگل برای ارتقا جایگاه وب سایت ها برنامه ریزی شده و شما با پرداخت هزینه می توانید از آن استفاده کنید. در این مقاله به شما خواهیم گفت “گوگل ادز چیست” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز چیست؟

وقتی که برای افزایش میزان فروش و نیز تبلیغات در فضای اینترنت اقدام به راه اندازی وبسایت میکنید نیاز دارید که از روش های مختلفی برای دیده شدن وبسایت خود استفاده کنید. چرا که در میان رقبای قدیمی که مسیری طولانی را طی کرده اند، جا باز کردن میان مخاطب و مشتری کار سختی است. اما یک راه میانبر برای شما وجود دارد.

استفاده از تبلیغات در گوگل همان راه میانبری است که شما می توانید از آن برای کوتاه شدن مسیر خود استفاده کنید تا مشتریان در جستجوهای اینترنتی شما را پیشتر از سایر رقبا مشاهده کنند. حضور در صفحه اول جستجوهای گوگل شاید کار سختی نباشد اما قطعا برای اولین بودن باید مسیر طولانی و زمان بری را طی کنید. گوگل ادز می تواند این مسیر را برای شما کوتاه کند.

مزایای آن

مزایای آن

استفاده از گوگل ادز مزیت های زیادی برای وبسایت ها به همراه دارد. به ویژه اگر وبسایت شما خدمات چند زبانه هم داشته باشد استفاده از این ظرفیت شما را چند گام در مسیر موفقیت جلو می برد. از مهمترین مزیت هایی که می توان برای گوگل ادز برشمرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- ورود به میدان رقابت

یکی از مهمترین مزیت هایی که گوگل ادز برای شما فراهم می کند ورود به میدان رقابت حرفه ای با رقبای باتجربه و حرفه ای است. در واقع شما با این اقدام خود را در معرض دیده شدن مخاطبان و رقبا قرار می دهید.

اگر بخواهید با جستجوی کلیدواژه های اصلی مرتبط با کسب و کار خود در گوگل رتبه های اولین را داشته باشید نیاز است از پلتفرم گوگل ادز بهره ببرید. چرا که این قابلیت را به صورت خاص برای شما فراهم می کند.

حتما بخوانید: Canonical چیست

2- ارتقای بازدید وبسایت و افزایش فروش

زمانی که شما در رتبه های بالای جستجوی مخاطبان قرار بگیرید ناخواسته سیل عظیمی از مراجعه کنندگان به وبسایت شما از طریق گوگل هدایت می شوند. این موضوع علاوه بر بازدید بیشتر، اعتبار ویژه ای نیز به وبسایت شما می دهد که ماندگاری بازدیدکنندگان را نیز افزایش می دهد که پس از مدتی همین مدت زمان ماندگاری بالا می تواند برای سایت شما بسیار تاثیر گذار باشد.

در نظر داشته باشید که اگر شما هم به عنوان مشتری یا مخاطب در گوگل جستجو کنید، طبیعتا رتبه های اول گوگل به صورت کلی اعتبار  و اعتماد به وبسایت را در ذهن شما ایجاد می کند. و این از قابلیت های گوگل است. در نتیجه شما می توانید این اعتبار را با استفاده از پلتفرم گوگل ادز برای وبسایت خود رقم بزنید.

3- جهت دادن به تبلیغات

جهت دادن به تبلیغات

بسیاری از کسب و کارها بودجه زیادی را برای تبلیغات در نظر می گیرند، در صورتی که این تبلیغات به صورت هدفمند نباشد طبیعتا نمی تواند نتیجه قابل قبولی را برای شما رقم بزند. گوگل ادز یکی از ابزاری است که می تواند بودجه تبلیغاتی شما را هدفمند کند.

چرا که در همه برنامه های تبلیغاتی جلب توجه مخاطب و جذب مشتری اصل اساسی و کانونی است. گوگل ادز به راحتی این کار را برای شما انجام می دهد. نکته اصلی این که گوگل ادز برای این خدمات از شما هزینه ای دریافت می کند که براساس هر کلیک موظف به پرداخت پول هستید. اما این هزینه تبلیغاتی یکی از گزینه های قطعی و تضمینی در مسیر جذب مشتری است.

نکته مهم دیگری که لازم است درباره تبلیغات با گوگل ادز بدانید بدون مرز بودن آن است. یعنی شما در میان تمامی جستجوهای گوگل در سراسر دنیا در صورت داشتن ارتباط وبسایت دیده خواهید شد. این بدون مرز بودن تبلیغات می تواند زمینه کاری شما را تا حد زیادی گسترش دهد.

4- بالاترین سرعت تبلیغات

زمانی که شما از روش های مختلف تبلیغاتی استفاده می کنید می دانید که باید مدت زمانی برای بازخورد گرفتن از آن نیاز دارید. گوگل ادز یکی از سریع ترین پلتفرم های تبلیغاتی است که نتیجه تبلیغات خود را از آن دریافت می کنید.

سئو یا هر روش تبلیغاتی دیگری زمانی که بخواهند برای تبلیغات برنامه ریزی کنند مدت زمان معقولی را برای نتیجه دهی نیاز دارند، گوگل ادز از تمامی این روش ها سریع تر بازخورد دارد و می توانید به محض استفاده از آن نتایج را به صورت ملموس مشاهده کنید.

علاوه بر اینکه این امکان را برای شما فراهم می کند که به راحتی نتیجه موفقیت خود را ارزیابی، محاسبه و آنالیز کنید. تا به راحتی بتوانید با روانشناسی نظرات مشتریان و مخاطبان وبسایت خود را مدیریت و بهینه کنید.

نتیجه گیری

تخصیص بودجه برای رشد و توسعه کسب و کار از طریق تبلیغات یکی از استراتژی های اساسی در تمامی کسب و کارهایی است که چشم انداز توسعه را برای خود ترسیم کرده اند. در این مسیر راه اندازی وبسایت و جلب توجه مشتری و مخاطب از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

امروزه به دلیل فعالیت وسیع وبسایت ها به ویژه در کسب و کارهایی که رقبای زیادی دارند بسیار اهمیت دارد. دیده شدن در میان میلیاردها جستجوی کاربران کاری سخت است اما پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادز شرایطی را فراهم کرده تا کاربران با پرداخت هزینه ای جزیی مسیر دیده شدن را کوتاه تر طی کنند.

مسیری که بسیاری از کسب و کارها از مزیت های آن مطلع نیستند و همین موضوع باعث می شود راهی طولانی برای ارتقا رتبه سایت خود طی کنند، راهی که شاید به نتیجه هم نرسد.

منبع: https://support.google.com/google-ads/answer/6123875