گزارش کارآموزی در بیمارستان

نوع فایل
word
تعداد صفحات
24 صفحه
تعداد بازدید
2710 بازدید
9,900 تومان

فهرست مطالب:

مقدمه

فصل اول

آشنائی با مکان کارآموزی
۱٫ تاریخچه سازمان

دپارتمان IT بیمارستان
۳٫ نوع محصول
۴٫ شرح مختصر فرآیند تولید یا خدمات

فصل دوم

ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموز
۱٫ موقعیت رشته کارآموزی در واحد
۲٫ بررسی شرح وظایف رشته کارآموز در واحد
۳٫ امور جاری در دست اقدام
۴٫ برنامه های آینده
۵٫ تکنیک هائی که توسط رشته مورد نظر در واحد به کار می رود

فصل سوم

آزمون آموخته ها و نتایج و پیشنهادات
HIS چیست ؟
HIS  SUBSYSTEMS :
استانداردهای لازم برای HIS
HL7 چیست؟
زمینه و ساختار سازمانی HL7 :
HIS بیمارستان خرم آباد
کارکنان (Staff)
•  پذیرش پیمار بستری (Inpatient)
•  بخش بستری CIS – Ward
داروخانه (PIS)

نتیجه

پیشنهاد

مقدمه

یکی از حوزه هائی که فارغ التحصیلان مهندسی نرم افزار در آن فعالیت می کنند ، حوزه علوم پزشکی است. امروزه نرم افزارهای علوم پزشکی انقلابی را در این حوزه بوجود آورده و در کار تشخیص و درمان بیماریها و ارائه خدمات درست و قانونی با در نظر گرفتن حداقل زمان ، حداکثر کیفیت و رضایت مشتری کمک شایانی به تیمهای پزشکی ، پیراپزشکی و مدیریتی نموده است. این حوزه در کشور ما بازار بسیار مناسبی برای مهندسین نرم افزار و حتی سحت افزار محسوب می شود که مهندسین بویژه نرم افزار با مطالعه دقیق نیازهای دنیای پزشکی و بهداشتی و نیز نرم افزارهای تولید شده و مورد استفاده در این حوزه ، این بازار را کنترل و اشتغال بسیار مناسبی را ایجاد کنند.

با پیشرفت نرم افزارهای علوم پزشکی در دنیا و نیاز اساسی و ضروری به استفاده آنها، حوزه بهداشت و درمان کشور، مدیران ما را بر آن داشت تا به شدت دنبال تغییر سیستمهای سنتی مدیریت مراکز بهداشتی و درمانی به سیستم مکانیزه باشند. در ابتدا سود جویان زیادی اقدام به تولید نرم افزارهایی نمودند که متناسب با نیاز مراکز بهداشتی و درمانی نبوده و موجبات نارضایتی مدیران را فراهم نمود لیکن  زیاد شدن تعداد فارغ التحصیلان نرم افزار و رقابت در تولید نرم افزارهای علوم پزشکی موجب شد که تحلیل و نیازسنجی ها بدرستی انجام و نرم افزارها کیفیت مناسبی را پیدا کنند. با این وجود هنوز بازار این حوزه اشباع نشده و تقاضا روز بروز بیشتر می شود.

یکی از این نرم افزارها ، نرم افزار جامع سیستم اطلاعات بیمارستانی یا HIS هست. سیستمی که توانسته تحول عظیمی در بیمارستانها ایجاد کند و سیستم سنتی و کاغذی و بی سامان و آشفته بیمارستان را مکانیزه نموده و مدیریت نوین بیمارستانی را با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا رقم بزند. استفاده از HIS امروز دغدغه هر مدیری یا تیم مدیریتی در بیمارستانهای دنیا بویژه بیمارستانهای ایران بعنوان مهمترین ابزار برای مدیریت بهتر سازمان آنها شده است. تقریبا تمامی بیمارستانهای درجه یک کشور از این سیستم بهره می برند و اکثر بیمارستانهای درجه ۲ یا ۳ نیز در حال پیاده سازی یا مرحله طرح قرار دارند. یکی از این بیمارستانها بیمارستان ولیعصر(عج) خرم آباد می باشد که در این زمینه پیشقدم بوده و چندین سال است که از یک سیستم HIS مناسب استفاده می کند. با آمدن این نرم افزار در چارت سازمانی بیمارستان تغییر حاصل شده و دپارتمان IT به آن اضافه شده است تا علاوه بر این سیستم نرم افزاری ، سخت افزار ، شبکه و آموزش کاربران را مدیریت نماید.

در این گزارش علاوه بر شرح کامل کارآموزی و آموخته هایم در این زمینه تحقیقاتی هم کرده ام و حتی یک مقاله کوچک را ترجمه نموده و در شرح گزارش استفاده کرده ام شاید مورد استفاده کسی واقع شود.

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 پاسخ به “گزارش کارآموزی در بیمارستان”