پایان نامه کاربرد ادبیات تبلیغات در آثار گرافیک معاصر ایران

نوع فایل
word
تعداد صفحات
139 صفحه
تعداد بازدید
2601 بازدید
39,000 تومان

 

پایان نامه کارشناسی رشته هنر و ادبیات

رشته: ارتباط تصویری

فهرست مطالب پایان نامه کاربرد ادبیات تبلیغات در آثارگرافیک معاصر ایران:

پیشگفتار    ث
مقدمه    ح
•    فصل اول تاریخچه وتعاریف واژگان کلیدی..
پیشینۀ تحقیق    ۲
ادبیات    ۵
گرافیک    ۶
تبلیغات    ۹
•    فصل دوم برخی از انواع ادبیات تبلیغات وآثار گرافیکی.
بخش۱     ۲۰
برخی از انواع ادبیات تبلیغات    ۲۰
آگهی    ۲۰
شعار تبلیغاتی    ۲۰
نام تجاری    ۲۵
پروپاگاندا    ۲۸
بخش ۲    ۳۰
آثار گرافیکی در گرافیک معاصر ایران     ۳۰
بسته بندی    ۳۲
لیبل    ۳۴
پوستر     ۳۸
کاتالوگ وبروشور     ۴۴
تراکت    ۴۹
گرافیک محیطی و  بیلبوردها    ۵۱
گرافیک رایانه ای و وب سایت    ۵۸
بنر    ۵۸
تلویزیون    ۶۰
•    فصل سوم بررسی کاربرد نوشتار در آثار گرافیکی…….
بخش ۱     ۶۲
نمونه هایی از شعار های تبلیغاتی و بررسی آنها     ۶۲
بررسی برخی تکنیک های تنظیم شعار تبلیغاتی    ۷۱
بررسی قالب های تبلیغاتی تلویزیونی     ۸۷
بررسی شعارهای تبلیغاتی در زمینۀ IT     ۹۴
بررسی تأثیر گرافیک در نوشتار تابلوهای تبلیغاتی     ۹۹
بخش۲     ۱۰۴
یک آژانس تبلیغاتی شامل چه افرادی هست؟    ۱۰۴
نویسنده تبلیغات    ۱۰۴
آنچه یک نویسندۀ تبلیغاتی باید بداند    ۱۰۶
وظیفۀ نویسندۀ یافتن ایده های فروش است    ۱۰۷
نتیجه    ۱۱۰
منابع ومأخذ    ۱۱۲
شرح پروژۀ عملی    ۱۱۳
تصاویر  پروژۀ  عملی    ۱۱۷

چکیده: 

  در این رساله سعی بر آن بوده است که ادبیات تبلیغاتی را که شامل نگارش انواع متن ونوشته ،گفتار، و روشها که در ارتباط با تجارت ،پیام رسانی وتبلیغات بوده ؛تا حدّی شناسای کرده باشد ؛واینکه ادبیات تبلیغات در آثار گرافیکی معاصر ایران ،اهم از چاپی وغیر چاپی تا چه اندازه کاربرد داشته اند و تعامل بین نویسندگان تبلیغات وطراح گرافیک، چه اندازه بر بالا بردن سطح کیفیت پیام رسانی ،ارتباطات و فروش زیاد تأثیر داشته است. نیزجواب دادن به این سوال که آیا نگارش ادبیات تبلیغات  در تخصص اشخاصی است که در امر نگارش ،خلاقیت،تبلیغات و بازرگانی مطالعه داشته اند؟ و با جمع آوری و بررسی  نمونه هایی از این آثار(نوشتارتبلیغاتی)در آثار گرافیکی(پوستر،بروشور،کاتالوگ و…) تلاش برآن بوده است که بتواند از کم توجهی وسطحی نگری به این امر مهم،که تأثیر آن درعرصه های  زندگی زیاد است،کا سته باشد . اگر چیزی درباره نحوه نوشتن متون تبلیغاتی ندانیم، کاری بی‌‌فایده است. نوشتن متن تبلیغاتی یک مهارت است.

جنبه‌های مختلفی وجود دارد که باید به آن‌ها فکر کنیم و از آن جمله می‌‌توان به مواردی نظیر واژگان، گرافیک، ترتیب قرار گرفتن واژه‌ها در کنار عناصر گرافیکی، رنگ‌بندی، برداشت مخاطب از آگهی و نیز جا و مکان آگهی و… اشاره کرد.
واژگان کلیدی: ادبیات،تبلیغات،گرافیک

پیشگفتار

همیشه در طیّ فرایند طراحی آثار گرافیکی برای پیدا کردن متن ،نوشتار و شعار تبلیغاتی بامشکل روبرو می شدم ؛و این نگرانی مرا وادار نمود که روش درست نوشتن ادبیات تبلیغات در آثار گرافیکی را پیگیری نمایم تا جایی که عنوان پایان نامۀ کارشناسیم«کاربرد ادبیات تبلیغات در آثار گرافیکی معاصر ایران»  انتخاب  شد. ابتدا به کتابخانۀ دانشگاه رفتم و فقط دو کتاب یافتم یکی از آنها ترجمۀ  ناقصی بود با عنوان تبلیغات و گرافیک  که بیشتر به تأثیرات تبلیغات گرافیک پرداخته بود تا ادبیات تبلیغات .

و کتاب دیگری با موضوع« ادبیات تبلیغ» راهنمایی برای نویسندگان تبلیغات ،نوشته رابرت دابلیو، بلای با تر جمۀ منیژۀ شیخ جوادی؛ در این کتاب شرح مفصلی در مورد شغلی بنام نویسندۀ تبلیغات و شرح راهکارهای چگونه و چه نوشتن متون تبلیغاتی هست و این بهترین راهنما در جمع کردن پایان نامه بود که با شیوه و روشهای  این رشتۀ میان رشته ای آشنا شوم بعد به سراغ اینترنت رفتم وبا چندین اصطلاح ادبیات تبلیغاتی از جمله شعار تبلیغاتی ،پروپاگاندا،برندو…آشنا شدم و باز به جستجو در انتشارات و کتاب فروشی ها و کتابخانه ها مشغول شدم که متأسفانه هیچ نویسندۀ ایرانی در این زمینه نه مقاله ای و نه کتابی و نه پایان نامه ای نوشته است تنها پایان نامه ای که یافتم با عنوان تأثیر کاربرد شعر و صنایع ادبی در تبلیغات ؛در دانشگاه علامۀ طباطبایی  بود آنهم از دید حوزوی نوشته شده بود ودر انتشارات و کتابفروشی ها برخی از کتابهای رشتۀ مدیریت و بازرگانی وجود داشت درآنها بیشتر به شیوه های  بازاریابی و تبلیغات پرداخته شده بود از جمله« تاکتیک ها و تکنیک های تبلیغات» نوشتۀ دکتر احمد روستا،«چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟»اثر ای. دی.فاربی ترجمۀ: شادی گلچین فر ،آسیب شناسی تبلیغات ایران دکتر محمودیان و عباس آقاجان و…  انتشارات سیته نیز کتابهایی در زمینه راهکار های تبلیغات، راترجمه کرده است .در آثاری که ذکر شد تنها در متن آنها گاهی چند سطر اشاراتی به نوشتار وآثار گرافیکی داشتند کمبود منابع مهمترین مشکلم بود .بعد از آن به جمع آوری آثار گرافیکی  در خیابان ،کتابخانه و اینترنت که در آنها نوشتار به کار رفته بود پرداختم وحجم زیادی از آگهی های تبلیغاتی ،بروشور و کاتالوگ،تراکت و…جمع آوری کردم . در حدّ توان وسواد خودم به بررسی نمونه هایی از نوشتار تبلیغاتی ازجمله شعارهای تبلیغاتی وبرند ونوشتار مورد نیاز درآثار گرافیکی پرداختم همچنین وظایف نویسندۀ تبلیغات و طراح گرافیک را نیز مورد بررسی قرار دادم. در این میان، به تازه بودن وبا اهمیت بودن موضوع پی بردم که ادبیات تبلیغات می تواند بر تبلیغات و پیام رسانی با آثار گرافیکی تأثیر به سزایی داشته باشد .

برای کامل کردن این پروژه به زمان زیادی احتیاج هست؛مقررّات آموزشی دانشگاه و محدود کردن زمان نتوانستم آنطور که باید پایان نامه را به پایان برسانم.امید وارم این تلاش بتواند راهگشای تحقیقات بعدی در این زمینه برای دانشجویان وپژوهشگران باشد.

در آخر لازم می دانم که از زحمات تمامی اساتید دانشگاه شاهد ؛استاد راهنما آقای عبدالرضا چارئی  و مدیر گروه محترم گرافیک دکتر خشایار قاضی زاده و تمامی دوستان و دانشجویان خوابگاه نجات الهی که مرا در جمع آوری این پروژه یاری نمودند تشکر و قدر دانی کنم.

 

پایان نامه کاربرد ادبیات تبلیغات در آثار گرافیک معاصر ایران

پایان نامه کارشناسی رشته هنر گرافیک

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *