پاورپوینت بلای طبیعی زلزله

نوع فایل
پاورپوینت - ppt
تعداد صفحات
21 اسلاید
دسته بندی
تعداد بازدید
2442 بازدید
12,900 تومان

پاورپوینت زلزله

بلای طبیعی زلزله پاورپوینت مربوط به رشته امداد و نجات

زلزله لرزش ناگهانی پوسته جامد زمین است که هر از چند گاهی در نواحی که بر روی بند زلزله خیز قرار دارند رخ می‌دهد. از مقیاس ریشتر برای بیان بزرگی یک زمین لرزه یعنی مقدار انرژی آزاد شده طی یک زمین لرزه استفاده می شود. قبل از وقوع زلزله در ابتدا معمولاً صدای نامتعارف شنیده می شود. در زلزله های بزرگ ابتدا صدای عجیبی همچون زوزه باد و حرکت درختان و برگها و سپس صدای ضعیف شیشه های منزل شنیده می شود و به سرعت لرزش های اولیه که معمولاً با شدت بالا نیستند آغاز می گردد.

ایمن سازی سازه و بنا ساختمانی که در آن زندگی می کنیم از طراحی تا اجرای آن می بایست تابع اصول مهندسی ساختمان بوده و در تمامی مراحل اجرای آن از نیروهای متخصص استفاده گردد. برای آموزش مقابله با زمین لرزه در قبل، حین و بعد از  وقوع زلزله برای حفظ جان هر فرد در هر سن و جنس و در هر مکان آموزشهایی عمومی وجود دارد که می تواند بصورت مشترک مورد توجه قرار گیرد

بلای طبیعی زلزله

از ۴۰ نوع بلایا موجود در جهان ۳۱ نوع آن در کشور ما روی می دهد که خشکسالی به واسطه شدت، فراوانی و گستره تحت پوشش مهمترین آنها می باشد.

برخی از بلایای طبیعی

عبارتند از: خشکسالی

 سیل، طوفان، آتشفشان

 بیماریهای اپیدمی

زمین لغزش، سرمازدگی

بلای طبیعی زلزله – زمین لرزه چیست ؟

زمین‌ لرزه عبارتست از حرکت خاک، سنگ و واریزه‌ها که برروى شیب‌ها صورت مى‌گیرد. این حرکت در هر منطقه‌اى مى‌تواند در صورت مساعد بودن شرایط بوقوع بپیوندد. چنین حرکات دامنه‌اى بطور عمده به سه صورت جریانى، سقوطى، لغزشى ویا ترکیبى از این سه حالت رخ مى‌دهند. بطور معمول در وقوع یک زمین‌لغزه مجموعه‌اى از عوامل و شرایط شامل وضعیت شیب، طول شیب، بارندگى، خصوصیت زمین‌شناختى، عوامل انسانى، جنگلها زدایى، وضعیت توپوگرافى و عوامل مشابه دیگر تاثیرگذار مى‌باشند.

کشور ما به علت توپوگرافى عمدتا کوهستانى، فعالیتهاى نئوتکتونیکى، زلزله‌خیزى، شرایط جغرافیایى و سازندهاى متنوع زمین‌شناختى، شریط مساعدى را براى وقوع پدیده زمین‌لغزش بطور بالقوه دارا مى‌باشد. این پدیده هر ساله به خسارتهاى مالى و جانى، تخریب راهها، خطوط لوله، خطوط انتقال نیرو، تاسیسات معدنى، تونل‌ها، نقاط مسکونى شهرى و روستایى و منابع طبیعى در کشور منجر مى‌شود.

گروه زمین‌شناسى مهندسى سازمان زمین شناسى کشور بنا به وظیفه‌اى که دارد فعالیت خود را حول آگاهى دادن، آموزش و شناخت راههاى مقابله با این پدیده متمرکز کرده و در راستاى تدوین راهبردى واحد، با یارى دیگر سازمانهاى مسئول در این رابطه کوَشش مستمرى را در سالهاى اخیر پى گرفته‌است.

فهرست مطالب:

چکیده ۳

بلای طبیعی ۴

زلزله ۶

تعریف ۸

پیش بینی زلزله ۹

برای وقوع یک زمین لرزه چند دلیل می توان ذکر کرد ۱۰

تغییر شکل پوسته زمین ۱۳

آثار زلزله ۱۳

حوادث طبیعی راه های پیشگیری و کاهش خسارات ۱۷

زلزله های مهم در ایران ۱۸

نتیجه گیری ۱۹

انتقاد و پیشنهاد ۲۰

منابع ۲۱

 


مقالات و پاورپوینت های مربوط به زمین لرزه و زلزله

مقاله زمین لرزه

مقاله در مورد زلزله در ایران

پاور پوینت زلزله

مقاله تهران و زلزله

بررسی نظری امکان پیش بینی زلزله در ایران

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید