مقاله جستجوی پیشرفته در اینترنت(رایگان)

مقاله جستجوی پیشرفته در اینترنت(رایگان) نام پروژه :جستجوی پیشرفته در اینترنت

مقاله جستجوی پیشرفته در اینترنت(رایگان) حجم : 1.05 کیلو بایت
مقاله جستجوی پیشرفته در اینترنت(رایگان) دسته بندی : مهندسی کامپیوتر

مقاله جستجوی پیشرفته در اینترنت(رایگان) قیمت : رایگان
مقاله جستجوی پیشرفته در اینترنت(رایگان) رمز فایل: bazar4h.ir
مقاله جستجوی پیشرفته در اینترنت(رایگان) منبع : بازارچه تحقیقاتی

فهرست مطالب

ماشین جستجو گر چگونه کار می کند؟
محتویات ماشین جستجوگر
وجوه تمایز ماشین های جستجوگر
روشهای ارائه نتایج
نحوه رتبه بندی اسناد وب
آموزش جستجو در شبکه اینترنت
معرفی مهمترین موتورهای جستجو
ارزیابی عملکرد موتورهای جستجو

بخشی از مقاله(شما می توانید کل مقاله را در لینک بالا دانلود کنید)

مقدمه:

کاربری که وارد اینترنت می شود با تنوع رنگارنگ و چشم گیری از سایت های متنوع روبرو می شود و با هیجان و علاقه با موس خود بر لینکهای جذاب اشاره می کند تا سایت های جدیدتر و جالب تر کشف کند…. اما این طراح یا مدیر سایت است که با زحمت و هزینه آن را طراحی و برنامه نویسی کرده، بر اینترنت نصب نموده و حال مشتاقانه به انتظار نشسته تا کاربران و یا در واقع مشتریان احتمالی، با کلیک های تصادفی خود وارد سایت او شوند.

اما دلیلی ندارد که این انتظار بطور انفعالی و یا با توسل به دعا و نذر بگذرد، زیرا نکات و ریزه کاریهای زیادی است که به مدیران وب سایت امکان آن را می دهد در بازار پر رقیب اینترنت سایت خود را عرضه و ارتقاء دهند و پایه و زیر بنای اعمال این گونه ریزه کاریها، دانشی عمیق و کارا از طرز جستجوی ماشین های جستجوگر که ابزار اصلی هر کاربر اینترنت به مشار می روند، است.

مباحثی عمیق تر در باب جستجو در اینترنت

اگر چه مبحث جستجو در اینترنت از نظر مفهومی ساده به نظر می رسد،‌ اما در عمل به وسعت و پیچیدگی شبکه اینترنت، مسائل و معضلات خاص خود را به همراه دارد. اگاهی از این مسائل برای کسانی که به طور جدی خواهان استفاده از اینترنت هستند (یعنی مثلا می خواهند برای خود وب سایتی را – حقوقی یا حقیقی- نصب و از آن به عنوان یک ابزار قوی اطلاع رسانی استفاده کنند) واقعا لازم است. امروزه دیگر فقط حضور داشتن در اینترنت و نصب یک وب سایت اطلاعات کافی نیست بلکه باید سعی کرد به طور فعالانه مخاطبین و یا در حقیقت بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت خود جذب نمود.

ارائه اطلاعات در اینترنت تنها زمانی مفید است که کاربران و جستجوگران و محققان اینترنت از وجود این اطلاعات، اگاه، و حاضر باشند وقت و منابع کامپیوتری خود را صرف بازدید از وب سایت حاوی آن اطلاعات نمایند. روشهای گوناگون ارتقاء وب سایت در شبکه اینترنت مساله ای است که هم اکنون ذهن و قوای بسیاری از متخصصین اینترنت را مشغول کرده است زیرا امروزه دیگر در این مورد که اینترنت یک رسانه بسیار قوی اطلاع رسانی است تردیدی وجود ندارد بلکه مساله اصلی، آن است که چگونه می توان با ایجاد استراتژیهای موثرتر برای انجام جستجوهای بهینه و سریع، اطلاعات موجود در وب سایتها را به بهترین نحو ارائه داد. یک شرکت، دانشگاه، تاجر، محقق، کتابخانه، خطاط و یا نمایشگاه به راحتی می تواند با صرف هزینه ای مشخص وب سایتی برای خود طرح و در اینترنت نصب نموده و ظرفیت های خدماتی و تولیداتی خود را معرفی کند اما چگونه می تواند مطمئن باشد که تمام مخاطبینی که ممکن است این وب سایت برایشان جالب باشد از وجود آن آگاهی پیدا کرده و از آن بازدید به عمل می آورند و در نهایت خدمات آنها را بر می گزینند؟ اهمیت این سئوال هنگامی روشن می شود که انبوه وب سایتهای متنوع و رقیب دراینترنت را به خاطر بیاوریم.

در چنین بازار آشفته ای که هیچ معیاری برای ارزیابی جز سلیقه شخصی بر آن حکمفرما نیست، لازم است هر کس که می خواهد به نحوی نامش در اینترنت مطرح شود نکات و راهنمایی های تکنیکی و منطقی خاصی را به کار بندد تا تلاش او برای عرضه اطلاعات بی نتیجه نماند و بهترین بازدهی را برایش داشته باشد.

گرافیستی را در نظر بگیرید که برای خود یک وب سایت طرح و در اینترنت نصب کرده باشد. این وب سایت ممکن است شامل نمونه هایی از کار خود، اطلاعات تماس، تخصص های ویژه و مسائل مربوط دیگر باشد. آنچه برای این گرافیست اهمیت دارد این است که، کسی که به دنبال خدمات گرافیکی می گردد بتواند زودتر به وب سایت او برسد. به عبارت دیگر و عملی تر، هنگامی که کسی عبارتی چون “خدمات گرافیکی” را به ماشین جستجوگر معتبی چون Alta Vista یا  Lycos وارد می کند، سایت وی در فهرست نتایج حتما موجود باشد تا بدین ترتیب، ‌جوینده بتواند آن را مشاهده و انتخاب کند.
پس در واقع دو عامل اصلی در اجرای موثرتر و بهتر جستجوها دخیل هستند: اول ساختار خود ماشین جستجوگر (یعنی اینکه اصولا نرم افزار آن چگونه کار می کند و کدام سایتها را برمی گزیند.) و دیگری خود وب سایت، و اینکه از چه اصولی باید پیروی کند تا در جستجوها مطرح شود و ترجیحا با یک رتبه بالا معرفی گردد.

ماشین جستجو گر چگونه کار می کند؟

ماشین جستجوگر در حقیقت یک بانک اطلاعات از منابعی است که طی یک فرآیند کاوشگرانه اتوماتیک از اینترنت استخراج شده اند. این بانک، از طریق پرسشهای کاربران قابل جستجو است؛ بدین ترتیب که کلمات یا عباراتی که کاربر در ناحیه مخصوص جستجو (Search Box) وارد می کند با منابعی از بانک اطلاعات که حاوی آن عبارات یا کلمات هستند تطبیق داده می شوند. سپس این منابع بر اساس ربطی که با پرسش  کاربر می توانند داشته باشد مرتب و ارائه می شوند؛ به طوری که سایت هایی که احتمال داده می شود ربط بیشتری دارند در ابتدای فهرست نتایج ظاهر می شوند. به عبارت ساده تر، پس از آن که ماشین جستجوگر با استفاده از عبارات وارد شده، سایت هایی را از بانک اطلاعات خود بازیابی نمود،‌ این سایت ها را بر اساس یک الگوریتم خاص –که مربوط بودن آن سایت را به عبارت کاربر تخمین می زند- مرتب کرده و در قالب فهرست نتایج به کاربر باز می گرداند. اما باید توجه کرد که رویه ها و عواملی که این رتبه بندی را تعیین می کنند معمولا جزو اسرار شرکت ها هستند و در نتیجه معمولا مشکل می توان فهمید که دقیقا چرا یک سایت در فهرست نتایج برتر ظاهر می شود.

پیش بینی ربط

عواملی که برای پیش بینی مربوط بودن یک سایت با عبارت جستجوی کاربر استفاده می شود را می توان به طور کلی به دو قسمت تقسیم کرد: عوامل درونی (یعنی عواملی که مربوط به صفحه وب می شوند) و عوامل بیرونی (یا عواملی که خارج از صفحه وب هستند)

عوامل درونی

•    فراوانی کلمات در سند موجود؛ یعنی فهرستی از تمام کلماتی که در سند به کار رفته اند و میزان فراوانی هر کلمه در سند.
•    محل کلمات مورد جستجو در سند؛‌ یعنی اینکه کلمات کلیدی و تعریف کننده در عنوان (title)، سرتیتر (heading)، پاورقی (footer) و … آمده اند یا خیر.
•    خوشه بندی رابطه ای (Relation Clustering)؛ یعنی اینکه چند صفحه از این سایت حاوی کلمات مورد جستجو هستند.
•    طرح HTML سند؛‌ چگونگی فریم ها و لینک ها، سرعت انتقال، Metatags و ALT.

عوامل بیرونی

هر ماشین جستجوگر از الگوریتم خاص خود با اندیس بندی و امتیاز دادن به صفحات وب استفاده می کند و سعی می کند که با بهبود بخشیدن به این فرمول، به جستجوگران، مربوط ترین نتایج را بازگرداند. در این راستا عوامل مطرح شده ارزیابی می شوند و با یکدیگر ترکیب می شوند تا بهترین فرمول برای بازیافت بهترین نتایج پیدا شود. کسانی که تمایل دارند وب سایت آنها در زمره 20 سایت اولی که یک ماشین بر میگرداند باشد باید با دقت این عوامل را بررسی نمایند.
•    محبوبیت لینکی: هر چه لینک های بیشتری به یک سایت نشانه رفته باشند بدین معنی است که محبوبیت آن سایت بیشتر و در نتیجه رتبه آن بالاتر است.
•    محبوبیت کلیکی: سایت هایی که به لحاظ تعداد دفعات و مدت زمان بیشتر مورد بازدید عموم قرار گرفته باشند از محبوبیت بیشتر و در نتیجه رتبه بالاتری برخوردار هستند.
•    محبوبیت گروهی: با ردگیری مسیرهای کلیک قشرهای خاص جامعه مشخص می شود که کدام گروه ها بیشتر از این سایت بازدید می کنند و در نتیجه رتبه سایت برای گروه های مورد جستجو کننده مختلف، متفاوت است.
•    پیوندهای بازرگانی میان شرکتهای خدماتی: یعنی سایتهایی که مربوط به شرکای بازرگانی و یا خدمات خاصی باشند رتبه های بالاتری دارند.
•    امکان کسب جایگاه در ازای پول: بعضی ماشین های جستجوگر می پذیرند که در ازای دریافت وجهی مشخص، سایت را در مرتبه بالاتری قرار دهند.
•    اسم URL: برخی ماشین های جستجوگر سایتی را که URL آن حاوی کلمات کلیدی مورد جستجو باشد را رتبه بالاتری می دهند.

محتویات ماشین جستجوگر

محتویات یک ماشین جستجوگر در واقع همان بانک اطلاعات آن است. اما این بانک اطلاعات چگونه تشکیل می شود؟ ماشین های مختلف از روشها و تکنولوژیهای مختلفی استفاده می کنند و این باعث می شود که اگر یک عبارت جستجو را در دو ماشین مختلف وارد کنیم با دو نتیجه متفاوت رو به رو بشویم. این مساله ناشی از تفاوت در برنامه ریزی نرم افزارهایی است که ماشین های جستجوگر برای گزینش و بازیابی اطلاعات از آنها استفاده می کنند.
اما به طور کلی همه ماشین های جستجوگر از سه قسمت مجزا تشکیل شده اند:

قسمت اول «عنکبوت» (spider) نام دارد. عنکبوت نرم افزاری است که یک صفحه وب را ملاقات می کند، آن را می خواند و لینک های به صفحات دیگر را دنبال می کند. به این کار اصطلاحا کاوش می گویند. عنکبوت به طور منظم، مثلا هر ماه یا دو ماه یکبار مجددا به سایتها و فضای وب سر می زند. به عنکبوتها، کاوشگر و روبات نیز می گویند. این روبات ها مثل تمام بازدیدکنندگان دیگر در «کارنامه دسترسی» سایت ثبت می شوند (بدین معنی که روبات از آن سایت دیدن کرده است). بر طبق همین کارنامه است که می توان متوجه شد یک ماشین جستجوگر از سایت بازدید کرده است یا خیر.
البته باید توجه کرد که عنکبوتها نیز اسامی خاص خودشان را دارند و در اینجا، فهرست کوتاهی از اسامی عنکبوتهای معروف ترین ماشین ها ذکر گردیده است. با مشاهده این اسامی در کارنامه دسترسی وب سایت، می توان فهمید که آیا ماشین جستجوگر، آن وب سایت را تا به حال بازدید کرده است یا خیر.
AltaVista            Scooter
HotBot            Slurp
Netscape            Mozilla
InfoSeek            Infoseek Sidewinder /0.9
WebCrawler            Robot libwww /5.0
در سایت Market ware (با آدرس www.marketware.com) ابزاری عرضه شده که برای تحلیل کارنامه دسترسی و گرفتن اطلاعاتی کامل تر در مورد بازدید عنکبوتها از یک محل، قابل استفاده است. با این ابزار حتی می توان فهمید که جویندگان از کدام کلمات کلیدی برای جستجوهای خود استفاده می کنند.
هر چند که از نظر طراحان و صاحبان وب سایت، عنکبوت مهم ترین قسمت ماشین جستجو گر است، اما هر ماشین دو قسمت اصلی دیگر نیز دارد:
تمام اطلاعاتی که عنکبوت می یابد وارد قسمت دوم ماشین جستجوگر، یعنی اندیس (index)   می شود. اندیس یا کاتالوگ مثل کتاب بزرگی است که صفحات آن کپی همان صفحه- وب هایی است که عنکبوت بازدید کرده. اگر صفحه وبی عوض شود، این کتاب نیز تغییر می کند.
بعضی وقتها بین زمان یافت شدن یک صفحه توسط عنکبوت و اضافه شدن آن به اندیس، فاصله ای می افتد. به عبارت دیگر، ممکن است عنکبوت از یک صفحه بازدید کرده باشد، اما هنوز آن صفحه به اندیس وارد نشده باشد. تا زمانی که صفحه به اندیس نرفته باشد، مورد جستجو و بازیابی قرار نخواهد گرفت.
سومین قسمت ماشین، نرم افزار جستجوگر آن است. این برنامه قادر است میلیونها صفحه ای که در اندیس وجود دارد را گشته و موارد هماهنگ با کلمات جستجو را بیابد و آنها را بر اساس موارد هماهنگ با کلمات جستجو را بیابد و آنها را بر اساس الگوریتم خاص خود، رتبه بندی نماید.

وجوه تمایز ماشین های جستجوگر

دو عامل مهمی که کیفیت یک ماشین را تعیین می کنند، «وسعت» و «عمق» جستجو هستند:
وسعت: منظور از وسعت، محدوده جغرافیایی اینترنت است که مورد جستجو قرار می گیرد. به طور کلی سه رده جغرافیایی برای جستجو وجود دارد : 1- سرورهایی که در کشور مبدا ماشین جستجوگر وجود دارند. 2-سرورهایی از تمام قاره 3-سرورهایی از تمام دنیا
عمق: منظور از عمق ماشین این است که چه مقدار از سایت بازیابی شده در اختیار کاربر قرار می گیرد. این موضوع می تواند چند سطح به ترتیب زیر از حداقل تا حداکثر را در بر بگیرد:
•    فقط URL (http://…)
•    عنوان (title)
•    سر تیتر اول
•    اولین 200 کلمه ابتدایی
•    متن کامل سند
•    متن کامل به همراه برخی از لینک های اتصالی آن
•    متن کامل به همراه تمام لینک های اتصالی آن

جستجو بر اساس موقعیت کلمه در سند

برخی ماشین ها به جوینده این امکان را می دهند که محل مورد جستجو در سند درخواستی را تعیین کند. این ویژگی بسیار مفیدی است زیرا از یک طرف به کارگیری صحیح آن باعث می شود که نتایج متمرکزتر و مربوط تری بازیافت شود و از طرف دیگر، تهیه کنندگان صفحه وب می توانند با جاسازی دقیق کلمات کلیدی، احتمال بازیابی صفحه وب خود را افزایش دهند. به عنوان مثال، با محدود کردن جستجو به اسنادی که عبارت مورد جستجو را در عنوان (title) خود دارند یقینا نتایج بهتری عاید شما خواهد شد.
هر سند از اجزایی تشکیل شده که هر کدام می توانند به عنوان محل جستجو مورد استفاده قرار بگیرند. البته باید دقت کرد، زیرا هر ماشین جستجوگر روش خاص خود را برای انجام جستجو دارد و ممکن است همه این اجزا اساسا قابل جستجو نباشد. اجزا تشکیل دهنده سند عبارتند از:
–    URL
–    عنوان
–    قلمرو یا کشور
–    سرور اینترنتی
–    لینک
–    تصویر
با توجه به این توضیحات، می توانید جستجویی را آغاز کنید که در آن عبارت «lit» در URL آن قید شده باشد. چنین جستجویی ممکن است وب سایتی با آدرس www.literary.com را برگرداند یا می توانید جستجوهایی را انجام دهید که قلمرو یا کشور وب سایت را قید کرده باشد مثلا سایتهای که مربوط به کشور انگلستان هستند، قلمرو آنها .uk است. با توجه به این امر، به صاحبان وب سایت ها توصیه می شود که حتی المقدور اسامی و عناوین مربوط و با مسمایی برای وب سایت خود برگزینند.
از دیگر امکاناتی که ماشین های جستجوگر مختلف ارائه می دهند، امکان محدود کردن جستجو بنابر «تاریخ سند» است. این امکان برای کسانی که به دنبال جدیدترین اخبار، پیرامون موضوعی خاص یا اخبار مربوط به زمانی مشخص هستند بسیار مفید است. اما باید به مفهوم «تاریخ»  دقت کرد، زیرا تاریخی که در یک سند وب مشاهده می شود ممکن است یکی از چند معنی زیر را داشته باشد:
–    تاریخی که آن سند ساخته شده
–    تاریخی که در سرور قرار گرفته
–    آخرین باری که تغییر داده شده
–    تاریخی که به بانک اطلاعات ماشین جستجوگر اضافه شده

جستجو بر اساس نوع فایل

در بعضی ماشین های جستجوگر این امکان وجود دارد که جستجو بر اساس نوع فایل یا رسانه پایه ریزی شود. این بدین معنی است که جوینده می تواند نوع فایل درخواستی خود را در بدو جستجو مشخص کند. فایل های مختلفی در اینترنت وجود دارند که از جمله رایج ترین آنها عبارتند از:
–    تصاویر (فایلهایی با پسوند jpg، gif و …)
–    فایلهای صوتی و تصویری
–    فایلهای MP3
–    آکروبات
–    جاوا

روشهای ارائه نتایج

نحوه ارائه فهرست نتایج و نوع اطلاعات داده شده در آن، در هر ماشین، شکل خاص خود را دارد، اما اغلب ماشین ها به کاربر این امکان را می دهند که نحوه ارائه نتایج را تا حدی کنترل کنند تا بتوانند آن را حتی المقدور به شکل مطلوب خود مشاهده کنند. این کنترل به طرق زیر انجام پذیر است:

دسته بندی نتایج

برخی ماشین ها برای آنکه بتوانند تعداد بیشتری وب سایت در فهرست نتیجه نشان دهند، تمام صفحات مربوط به یک سایت را تحت یک عنوان، جمع کرده و فقط یکی از آنها را نشان می دهند. برای مشاهده بقیه صفحات مربوط به آن سایت معمولا لینکی تحت عنوان More from this site وجود دارد که با کلیک روی آن ظاهر می شوند.

بازیابی از سایر صفحات مشابه

در بعضی ماشین ها می توان صفحات شبیه به صفحات موجود در فهرست نتایج را بازیابی کرد. برای این منظور، معمولا لینکی تحت عنوان More like this وجود دارد که با کلیک روی آن، صفحات مشابه دیگر ظاهر خواهند شد.

جستجو در فهرست نتایج

“Search Within these results” یک ویژگی برای متمرکز کردن فهرست نتایج است. با این ویژگی، می توان جستجوی دومی را درون فهرست نتجه ای که حاصل جستجوی اول بوده، انجام داد.
فرض کنید جوینده ای عبارتی چون “modern art” را وارد یک ماشین جستجوگر کرده باشد. چنین عبارتی که بسیار کلی است ممکن است چند میلیون سایت در فهرست نتایج معرفی نماید. با استفاده از امکان فوق، می توان این فهرست وسیع را کوچک تر نمود. وارد کردن یک عبارت جستجوی دیگر، مثلا Ancdy” Warhol” یا “France” باعث می شود تمام سایت های بازیابی شده از جستجوی اول برای یافتن این کلمات مورد جستجو قرار بگیرند.

توصیف سایت های پیدا شده

با توجه به افزایش حجم اطلاعات در اینترنت، یک بررسی اجمالی و کوتاه سایت، قبل از ورود به آن می تواند در صرفه جویی در وقت و رسیدن به اطلاعات صحیح بسیار مفید باشد. معمولا در فهرست نتایج فقط چند کلمه اول سایتهای بازیافت شده نمایش داده می شوند و به سختی می توان کیفیت و ارزش یک سایت را از این چند کلمه فهمید. لذا بسیاری از ماشین های جستجوگر این امکان را به جویندگان می دهند که میزان توصیفات سایت ها را به اختیار خود تنظیم کنند،‌ که البته چنین امری روی تعداد سایت هایی که در هر صفحه از فهرست نتایج قابل ارائه هستند تاثیر خواهد گذاشت.

نحوه رتبه بندی اسناد وب توسط ماشین های جستجوگر

معمولا در فهرست نتایجی که در پایان جستجو ارائه می شود، تعدادی وب سایت کاملا بی ربط به موضوع وجود خواهد داشت و این تعداد شاید کم هم نباشد. اما این مساله، کاملا هم تقصیر ماشین جستجوگر نیست. فرض کنید وارد کتابخانه ای بشوید و از کتابدار بخواهید کتابهای مربوط به مسافرت را به شما معرفی کند. طبیعی است که او عکس العمل جالبی نخواهد داشت، و باید در نظر گرفت که ماشین جستجوگر، برخلاف کتابدار قادر نیست با چند سئوال، محدوده جستجو را مشخص تر سازد‌، اگرچه امروزه عوامل هوشمند در این راه نیز قدم گذاشته اند اما در حال حاضر فقط چند قاعده از پیش تعیین شده وجود دارد که به نکات اصلی آنها در بالا اشاره شد و در ادامه به توضیح دقیق تر این نکات می پردازیم.

راههای هل دادن صفحه وب به رده های بالاتر

این موضوع همیشه ذهن صاحبان وب سایت را مشغول کرده که جویندگان معمولا فقط 10 سایت اولی را از زیر نظر می گذرانند و غالبا میان همان 10 سایت اول یکی را برمی گزینند بنابراین همه می خواهند جزو 10 سایت اول باشند، زیرا گرفتن رتبه 11 به بالا بدین معنی است که وب سایت در صفحه اول فهرست نتایج، نمایش داده نمی شود و از نظرها دور می ماند.

در این میان، کلمات کلیدی از اهمیت بسیار حیاتی برخوردارند. ماشین های جستجوگر تاکید بسیاری روی «محل» و «دفعات تکرار» این کلمات دارد. پس لازم است که صاحبان و طراحان وب بر این موضوع تاملی کنند تا بتوانند رتبه ای که نمایانگر ارزش واقعی سایت شان باشد را به دست آورند.
 

انتخاب کلمات کلیدی مهم

فکر می کنید جویندگان، چگونه به دنبال صفحه وب شما می گردند؟ کلماتی را که تصور می کنید آنها وارد ناحیه جستجو می کنند،‌ کلمات کلیدی استراتژیک شما هستند.
معمولا کلمات کلیدی استراتژیک باید بیشتر از دو کلمه باشند، زیرا صفحات وب بسیار زیادی هستند که فقط در حد یک یا دو کلمه قابل تعریف هستند و همه این صفحات، رقیب صفحه شما محسوب می شوند. هر چقدر رقابت بیشتر باشد طبیعتا احتمال موفقیت در ماشین جستجوگر کمتر می شود اما با انتخاب کلمات کلیدی طولانی تر و مشخص تر، می توان ضریب این احتمال را افزایش داد.

    مکان و تکرار کلمات کلیدی- دو عامل اصلی

به طور کلی می توان گفت که قاعده اصلی برای تعیین رتبه یک صفحه، مکان و میزان تکرار کلمات کلیدی آن است.
در مثال کتابدار،‌ همان طور که منطقی به نظر می رسد که او برای آوردن کتابی در مورد «مسافرت» در مرحله اول به کتابهایی مراجعه کند که لغت «مسافرت» یا «سفر» در عنوان آن به کار رفته باشد، یک ماشین جستجوگر هم معمولا ابتدا عنوان (title) یک سند را چک می کند، با این فرض که عنوانی که حاوی عبارت جستجو باشد، حتما به نوعی مربوط تر به خواسته جوینده است. در مرحله بعدی، خطوط اول صفحه و سرتیتر آن (heading) مورد جستجو قرار می گیرند. در اینجا فرض بر این است که اگر سندی مربوط به عبارت جستجو باشد، از همان ابتدای صفحه آن را مطرح می کتد.

یکی از دلایل اصلی پایین بودن رتبه صفحات در عین مربوط و موجه بودن آنها این است که این صفحات، کلمات کلیدی استراتژیک را در عنوان صفحه به کار نبرده اند. به جرات می توان گفت که عنوان صفحه، مهمترین محل برای جادادن کلمات کلیدی است. ماشین های جستجوگر عموما صفحاتی را ترجیح می دهند که کلمات کلیدی در قسمتهای اول یا بالای آن ظاهر شده باشند. بنابراین، فقط درج کلمات کلیدی در عنوان کافی نیست و حتی الامکان باید آنها را در سر تیتر (heading) و پاراگرافهای اول صفحه نیز شامل کرد. در برخی سایت ها با عناوین بزرگی روبه رو می شویم که فرمت گرافیکی دارند، این گونه صفحات اگر چه ظاهری جذاب دارند ولی ماشین جستجوگر قادر به خواندن گرافیک نیست.

میزان تکرار، عامل اصلی دیگری است که چگونگی رتبه بندی از نظر ماشین جستجوگر را تعیین می کند. یک ماشین جستجوگر، صفحه وب را تحلیل می کند تا دریابد کلمات کلیدی نسبت به کلمات دیگر چه مقدار تکرار می شوند، و صفحاتی که کلمات کلیدی در آنها بیشتر شده باشند، مربوط تر فرض می شوند. به عنوان یک اصل کلی، باید سعی کنید که تا حد ممکن، از متون HTML استفاده کنید. به علاوه باید مطمئن شوید که متن HTML قابل رویت باشد. برخی طراحان سعی می کنند با تکرار بیش از حد کلمات کلیدی با یک قلم بسیار ریز و یا همرنگ با رنگ زمینه، مشاین جستجوگر را فریب دهند اما امروزه ماشین ها به این گونه شگردها هوشیار شده اند و می توانند در برابر آنها واکنش نشان دهند به طوری که اگر متنی در مرورگر، قابل رویت نباشد به احتمال قوی توسط ماشین جستجوگر اندیس نمی شود.

 محبوبیت لینکی

ماشین جستجوگر Excite، جستجوهای مفهومی بسیار قدرتمندی انجام می دهد. Excite، سایتی را که لینک های بیشتری به آن اشاره می کنند را رتبه بالاتری می دهد، زیرا فرض می کند صفحه ای که دارای لینک های زیادی است و افراد متعددی با آن  پیوند برقرار کرده اند، احتمالا از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود.

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *