تحقیق در مورد کره شمالی

نوع فایل
word
تعداد صفحات
29 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
3178 بازدید
9,000 تومان

کره شمالی : این تحقیق  6 فصل می باشد که در مورد وضعیت جغرافیایی ,مساعت, سیاسی, اقتصادی, تاریخی, آموزش و پرورش کره شمالی جمع آوری شده است که در پایین صفحه می توانید فهرست آن را مشاهده کنید.

 موقعیت و اهمیت استراتژیک کره شمالی :

جمهوری دمکراتیک خلق کره در نیمکره شمالی ، نیمکره شرقی در شرق آسیا و در کناره غربی دریای ژاپن و شرق خلیج کره  واقع شده است . این کشور در موقعیت 37/41 درجه تا 43 درجه عرض شمالی و 18/124 درجه تا 41/130 درجه طول شرقی قرار دارد . کره شمالی از شمال به روسیه دارای 5/16 کیلومتر ، از شمال و شمال غربی با چین دارای 1360 کیلومتر و در جنوب با کره جنوبی دارای 248 کیلومتر مرز مشترک می باشد .

شبه جزیره کره از نظر ژئواستراتژیکی موقعیت ویژه ای را در شرق آسیا دارا بوده و به عبارتی دروازه شرقی آسیا برای غرب محسوب می شود . این ویژگی موجب شده است تا این منطقه طی قرن های گذشته همواره مورد توجه و طمع قدرتهای بزرگ قرار داشته و محور رقابت قدرتهای بزرگ بوده باشد زیرا در یک سوی این شبه جزیره ژاپن، اقیانوس آرام و آمریکا و در سوی دیگر روسیه و چین قرار گرفته است .

به عبارتی شبه جزیره کره فصل مشترک منافع قدرت های بزرگ است که در نهایت با تشکیل دو اردگاه شرق  و غرب شبه جزیره کره نیز به دو بخش شمالی و جنوبی پس از جنگ جهانی دوم تقسیم گردید که بخش شمالی آن حوزه نفوذ بلوک کمونیسم و بخش جنوبی حوزه نفوذ نظام کپیتالیسم قرار گرفت .

موقعیت کلیدی این منطقه به نحوی بوده است که حتی فروپاشی شوروی به عنوان بزرگترین حامی کره شمالی و پایان  دوران جنگ سرد نیز نتوانست به رقابت قدرتهای بزرگ در این منطقه خاتمه دهد . تداوم حضور یک صد هزار نظامی آمریکا در این منطقه که بخش عمده آن در خاک ژاپن و کره جنوبی مستقر گردیده است خود بزرگترین دلیل برای اهمیت این منطقه راهبردی است .

بر این اساس در حال حاضر نه تنها مقامات دو کره در تحولات و جهت گیری های شبه جزیره کره نقش آفرینی می نمایند بلکه آمریکا ، روسیه ، چین و ژاپن مستمراً  و مستقیماً تحولات این منطقه را دنبال نموده و تلاش پیگیری را برای تأثیر گذاری بر تحولات آن دنبال می نمایند .

(2) مساحت  :

شبه جزیره کره کلاً 222418 کیلومتر مربع مساحت دارد که کره شمالی با وسعت 122762 کیلومتر مربع ( در حدود 150 کیلومتر مربع آن قلمرو آبی ) ، 55٪  از کل مساحت شبه جزیره کره را تشکیل می دهد .

(3) شرایط طبیعی :

  این کشور ، کشوری کوهستانی بوده که اکثر مناطق آن پوشیده از جنگل است ، حدود 78٪ اراضی این کشور را کوهها و جنگلها پوشانده ، 3٪ آن باتلاقی و جلگه ای و 19٪ آن اراضی قابل کشت می باشد .

(الف) ارتفاعات :

بلندترین نقطه این کشور کوه پک توسان به طول 2750 متر و پست ترین نقطه این کشور در سواحل شرقی این کشور و در کنار دریای ژاپن هم سطح آب های آزاد است .(صفر) شبه جزیره کره دارای بیش از 50 کوه با ارتفاع بیش از 2000 متر می باشد که عموماً در بخش شمالی قرار گرفته است.

– حوادث طبیعی :

خشکسالی بهاری و به دنبال آن چندین سیل متوالی – طوفان های گاه و بیگاه دریای چین در اوایل پاییز .

– موضوعات رایج محیطی :

آلودگی آب ، حمایت های ناکافی برای آب آشامیدنی ، مرض های ناشی از مصرف آب سیلاب – قطع درختان جنگلی – فرسایش خاک – عقب ماندگی .

« فصل سوم »
وضعیت اجتماعی و خانوادگی کره شمالی :

در کره شمالی خانواده به عنوان یک سلول یا واحد اجتماعی در نظر گرفته می شود . امّا واحد اقتصادی ، فرد است که در یک تعاونی ، کارخانه یا اداره مشغول است و محل کارش را خود بدست می آورد . گرچه همه خانواده در انجام کار مشارکت دارند ، امّا حقوق خانواده به پدر یا پدربزرگ که اقتصاد خانواده را مدیریت و سازماندهی می کند ، پرداخت می گردد .

در نواحی شهری و تعاونی های روستایی ،‌اندازه خانواده به 4 یا 5 نفر محدود می گردد و معمولاً بیش از دو نسل در یک خانواده زندگی نمی کنند . والدین ( پدربزرگ ، مادربزرگ ) معمولاً با جوانترها ، ترجیحاً با پسر بزرگ زندگی می کند .

مشاهده گران کشف کردند که پسرها به دلایل اقتصادی و ادامه نام خانوادگی هنوز بیشتر از دخترها حائز توجه هستند . در ازدواج بزرگترین پسر خانواده نسبت به برادرش مخارج بیشتری صرف می گردد .

ارتباطات تحقیر آمیز سنّتی بین مادر شوهر و خواهر شوهر به نظر می رسد در عموم کشورهای آسیای شرقی نسل به نسل منتقل شده باشد . یک منبع کره جنوبی اعلام کرد که تقاضای زیاد مادر شوهران باید توسط سازمان های اجتماعی نظیر «انجمن دمکراتیک زنان » نکوهش شود . یک محقق آمریکایی از مباحثه با مقامات کره شمالی در اوایل 1950 متوجه شد که ناتوانی زن در تولد یک پسر هنوز یکی از دلایل طلاق دادن است . اگر یک مرد بخواهد طلاق دهد باید اجازه همسرش را بدست آورد . امّا یک زن می توان بدون رضایت مرد طلاق بگیرد .  اما یک منبع کره شمالی گزارش کرد که طلاق دادن برای مرد آسانتر است . طلاق برای آن هایی که بدنام یا بدکاره هستند راحتتر از موارد دیگر انجام می پذیرد و در حقیقت اغلب به شدت از طرف هیئت حاکمه به طلاق حمایت می شود .

فهرست مطالب :

الف – وضعیت جغرافیائی و طبیعی 1

(1) موقعیت و اهمیت استراتژیک : 1

(2) مساحت : 2

(3) شرایط طبیعی : 2

(الف) ارتفاعات : 2

(ب) رودخانه ها : 3

(پ) سواحل : 3

(ت) بنادر و سدهای مهم : 3

(ث) جزایر : 4

(ج) آب و هوا : 4

ت – جمعیت : 4

«فصل دوم » 5

سوابق تاریخی ، اوضاع سیاسی و نظام حکومتی کره شمالی : 5

– تقسیمات کشوری : 6

– نگاه اجمالی به کره ی شمالی : 7

– تاریخی : 7

« فصل سوم » 9

وضعیت اجتماعی و خانوادگی کره شمالی : 9

« فصل چهارم » 11

نظام سیاسی کره شمالی 11

سرچشمه حکومت کره شمالی : 11

ساختار سیاسی : 12

حزب ، مهمترین تشکّل سیاسی : 13

– روابط با خارج : 13

« فصل پنجم » 14

سیستم اقتصادی کره شمالی : 14

اصلاحات کشاورزی در تعاونی های کشاورزی : 15

منابع زیرزمینی این کشور : 15

رفرم اقتصادی : 16

« فصل ششم » 17

زبان کره ای : 17

« فصل هفتم » 18

آموزش و پرورش : 18

آموزش و پرورش روشها وموضوعات : 20

محتوی و مشخصات آموزش و پرورش در کره شمالی : 21

سیاستهای آموزش : 22

سیستم آموزشی : ساختار و مشخصه های نظام آموزشی 22

آموزش عالی : 23

آموزش نخبگان : 23

آموزش ابتدایی و متوسطه : 25

آموزش اجتماعی : 26

آموزش عالی : 27

رشته های دانشکده های دانشگاه کیم ایل سونگ : 28

آموزش بزرگسالان : 28

منابع ندارد

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *