رشته روانشناسی و علوم تربیتی::روان شناسی تربیتی
تالیف دکتر علی اکبر سیف
مراحل فعالیتهای آموزشی: معرفی مدل عمومی آموزشی
هدفهای دقیق آموزشی
از دانشجو انتظار می رود:
آموزش را تعریف کند.
تفاوت بین آموزش رو در روی کلاسی و سایر آموزشها چون آموزش مکاتبهای را بیان نماید و راههایی را برای رفع کم وکسرهای آموزش غیر کلاسی پیشنهاد کند.
مراحل اصلی مدل عمومی آموزشی را با ذکر مثال توضیح دهد.
ادامهی هدفهای رفتاری:
کاربرد مدل عمومی آموزش را در سطوح مختلف آموزش بیان کند.
با استفاده از مدل عمومی آموزش، برای یکی از دروس کتابهای دبستانی یا دبیرستانی یک طرح آموزشی مقدماتی تهیه نماید.
آموزش کار اصلی معلم است، آموزش به فعالیتهای از پیش طرح ریزی شدهای گفته میشود که با هدف ایجاد یادگیری در دانش آموزان (یادانشجویان) بین معلم و یک یا چند دانش آموز به صورت کنش متقابل یا رابطه دو جانبه انجام میشود.
کنش متقابل مبادلهی گفتار یا اعمال بین معلم و دانشآموزان است.
هر معلم از لحظهای که به فکر آماده شدن برای آموزش یک درس میافتد و شروع به تهیه مقدمات کار میکند تا زمانی که عملا در کلاس به تدریس مطالب میپردازد و نهایتاً در پایان کار به ارزشیابی از میزان آموختههای دانش آموزان خود اقدام می کند فعالیتهای مختلفی را انجام میدهد.
مراحل فعالیتهای اصلی آموزش:
.۱فعالیتهای پیش از عمل آموزش
.۲فعالیتهای پیش از عمل آموزش و ضمن آن
.۳فعالیتهای ضمن عمل آموزش
.۴فعالیتهای ضمن عمل آموزش و پس از آن
فهرست مطالب پاورپوینت
مراحل فعـالیتهای آموزشی
معرفی مدل عمومی آموزشی
تهیه و تدوین هدفهای رفتاری
طبقهبندی هدفهای آموزشی
رفتارهای ورودی و سنجش آغازین
تعریف و انواع یادگیری
یادگیری از راه شرطی شدن
یادگیری شناختی
حافظه و فراموشی
یادگیری مفاهیم و اصول
حل مساله و آفرینندگی
روشهای کلی آموزش
آموزش برای یادگیری در حد تسلط
آموزش به کمک روشهای تغییر رفتار
ارزشیابی و سنجش عملکرد
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
- پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
- راهنمای خرید