تحقیق در مورد کمک فنر – رایگان

کمک فنر وسیله ای است هیدرو لیکی  لوله مانند یا کپسولی که در کنار  هر چرخ  خود و بکار رفته است و کار اصل کمک فنر جلوگیری از نوسانات و ارتعاشات فنرها می باشد.

به طور کلی که ما به خودی خود یک فنر را تنها نمی توانیم درخودرو بکار  بریم. چون وقتی ما کمک فنر نداشته باشیم باعث می شود خودروی ما موقع عبور از سرعت گیرها یا دستندازها باعث بازی یا حرکت بیش از اندازه اتاق خودرو شود که برای جلوگیری از این اتفاق مانه می توانیم از فنر سفت و سخت استفاده کنیم چون باعث خشکی خودروی ما خواهد شد و نه فنری که نرم و انعطاف پذیر که باعث نوسانات بیش از حد می شود که در نتیجه ما باید فنری متوسط از لحاظ نرمی و سفتی انتخاب کرده و وسیله ای را برای جلوگیری از نوسانات فنر به مجموعه فنر اضافه کنیم که به نام کمک فنر می باشد.

در واقع از اسم کمک فنر باید ما بدانیم که کمک فنر یک وسیله ای است که برای بهتر کردن فنرها استفاده می شود و می تواند بهتنهایی یا مجموعه فنر و کمک فنر بکار رود.

انواع کمک فنر:

1- کمک فنر روغنی

2- کمک فنر روغنی گازی

3- کمک فنر معین

4- کمک فنر بادی و تنظیم پذیر.

کمک فنر پژو 405

اینجانب در مورد کمک فنر 405 مطالبی را جمع آوری کردم که احتمالاً بدون اشتباه نبوده است. این کمک فنر که بروی پژوی 405 نصب می شود و اکثراً ساخت شرکت خوشآوران می باشد از نوع روغنی بوده که یک نمونه از آن را شکافته و برای پروژه درسی خود مهیا کرده ام.

کمک فنر پژو 405

اجزای تشکیل دهنده کمک فنر پژو 405

1- پوسته کمک فنر

2- پیستون

3- سیلندر داخل پوسته

4- سوپاپ یا شیر دیسکی و بوش نگهدارند میل کمک

5- آبند یا کاسه نمد.

1- پوسته کمک فنر :

این قطعه تشکیل شده است از یکلوله کپسولی مانند که از مقاومت خاصی در برابر ضربه ها و نوسانات می باشد که در قسمت میانه آن یک بشقابکی تعبیه شد که نشیمنگاه فنر می باشد و در قسمت پایینی آن زایده قرار گرفته تا بصورت صحیح در داخل سگدست چرخ قرار بگیرد و درپوشی در بالاترین نقطه سر کمک فتر برای جلوگیری از ضربه خوردن به کاسه نمد و نشیمنگاه ضربه گیر  (نوعی پلاستیک سفت است) تعبیه شده است.

2- پیستون و شافت یا میل کمک فنر

این پیستون که بر روی میل کمک قرار دارد و با مهره ای به ان نصب شده و سوپاپی در انتهای تعبیه شده که توسط  فنر کوچکی  تحت فشار می باشد و بالاترین تقطه آن رزوه شده تا به نعلبکی کمک فنر بسته شده و وظیفه بیستون در این کمک فنر بوجود آوردن اصطکاک است که این کار باعث می شود. سیال یا روغنی که از محفظه ها یا سوراخ های این پیستون می گذرد به سختی عبور کرده و نوسانات فنر با این طریق گرفته شود و در قسمت میانی میل کمک یک نوع درزبند استفاده شده که فشار روغن ایجاد شده توسط فنر بالا نرفته و جریان سیال یکطرفه باشد و میل کمک از بالا به توپی سر کمک فنر بسته  می شود و جنس از آلیاژ مخصوص فلزات سخت را دارا می باشد.

3- سیلندر داخل کمک فنر : و شیر یا سوپاپ و بوش میل کمک

این سیلندر از یک لوله تشکیل شده است که پیستون در داخل آن قرار می گیرد و در قسمت پائین یک شیر یا سوپاپی دیسکی فنری نصب شده است که وقتی در مواردی زیر چرخ خودرو خالی شود. و فنر خواست بیشتر باز شود. این سوپاپ یا شیر کار پیستون را انجام داده و باعث اصطکاک در روغن یا سیال می شود و از نوسانات زیاد جلوگیری می کند.

و در بالای این لوله یک عدد بوش که دارای محفظه هایی است برای ورود و خروج روغن که وظیفه اصلی آن ثابت نگه داشتن میل کمک در مرکز سیلندر می باشد.

کاسه نمد : شکل 3

این قطعه دربالای پوسته کمک فنر نصب می شود که یک نوع درز بند و آبند می باشد که از خروج سال یا روغن  داخل کمک فنر و همچنین از ورود گرد و خاک و آب به داخل کمک فنر جلوگیری می کند.

طرز کار کمک فنر پژو 405 شکل 4

در این نوع کمک فنر سیال یا روغن در داخل پوسته کمک فنر ریخته می شودکه بصورت استوانه می باشد و سیلندری در داخل آن تعبیه شده که پیستون در داخل آن به بالا و پایین حرکت می کند و در محفظه بوجود می آورد (پائین ، بالائی) که در داخل این پیستون محفظه ها یا روزنههایی تعبیه شده است که باعث  اصطکاک روغن شده و عبور روغن را کاهش می دهند و این کار باعث می شود نوسانات فنر را گرفته و خودرو به حالت تعادل درآید که این روزنه ها با شدت نوسانات فنر در سر عتگیرها یا چاله ها کوچکتر یا بزرگتر می شود تا خودرو نرمی خود را حفظ کند.

خرابی کمک فنر:

بر اثر خرابی کمک فنر امکان دارد خودرو مورد نظر نوعی خودرو یا به اصطلاحی بکوبد و یا بیش از حد نرم شده که باعث تلاتم خودرو می باشد . خرابی کمک فنر می تواند از خرابی یا نشتی روغن از کمک فنر از کاسه نمد باشد و یا خرابی پبیستون و یا شیر یا سوپاپ دیسکی باشد و در مواقعی بر اثر تصادف شدید کج شدن میل کمک یا پوسته کمک باشد.

کمک فنر و مجموعه کمک – فنر با فنر لول در پژو 405

1- نعلبکی سر کمک فنر

2- بلبرینگ

3- ضربه گیر بازشونده

4- ضربه گیر جمع شونده پلاستیکی

5- بشقابک فنر نشین

6- گردگیر

7- فنرلول

8- کمک فنر با متعلقات و …

تحقیق در مورد کمک فنر - رایگان

1- نعلبکی سر کمک فنر:

این قطعه از وسط به کمک فنر و از اطراف توسط 2 عدد پیچ به بدنه یا شاسی خودرو بسته می شود.

2- بلبرینگ

بلبرینگ که در بالای کمک نصب شده است. چرخش مجموع کمک و سگدست را همراه با چرخها را برای هدایت خودرو امکانپذیر می کند.

3- ضربه گیر باز شونده:

این ضربه گیر خلاف فنر را گرفته و باعث می شود تا بر روی سرعتگیر ها فنر به ضربه گیر جمع شونده:

این فنر ضربه گیر بر روی میل کمک نصب شده که باعث می شود میل کمک تا اندازه معینی  در داخل سیلندر پایین رود و از ضربه خوردن میشون جلوگیری شود.

5- بشقابک فنر نشین:

همچنان که گفتیم بر روی کمک فنر هم یکی از این بشقابک ها نصب می شود که قسمت پایین فنر بر روی آن نشسته و قسمت بالایی فنر نیز بر روی این بشقابک قرار می گیرد.

6- گردگیر:

کار این گردگیری جلوگیری از پاشش آب و گل و لایی بر روی میل کمک می باشد که از طریق لاستیک پرت می شود که اگر این قطعه وجود نداشته باشد باعث خرابی کاسه نمد فنر شده و خرابی کمک فنر را تضمین می کند

7- فنر لول

این فنر در نشیمنگاه خود قرار گرفته و ضربه  را گرفته و کار خود را انجام میدهد و بصورت مارپیچ می باشد

8- کمک فنر :

که در قسمتهای قبل توضیح داده شد.

 

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید