بررسی عوامل موثردرکاهش میزان علاقه دآنش آموزان به ادامه تحصیل درمدارس راهنمایی

نوع فایل
word
تعداد صفحات
17 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
2164 بازدید
3,900 تومان

عوامل کاهش انگیزه در ادامه تحصیل در دانش آموزان مقطع راهنمایی

درجامعه ای که می بایدتمام افرادجامعه باسواد باشند ومراحل تحصیل راطی کنند.اعم ازفقیروثروتمند.پولداروبی پول.تحصیل مسله ای است که هرروز مهمترو مهمتر می شود وماناظربرتغییرو تحولات ودگرگونی های نظام آموزشی بوده وخواهیم بود.

بطورکلی مسئله کاهش انگیزه به ادامه تحصیل دردانش اموزان یک مسئله بغرنج وحاد می باشد که مسئولین ودست اندرکاران نظام اموزشی باید توجه خاصی به این مسئله داشته باشند

بخصوص با پیشرفت زندگی وتمدن فرهنگ درجامعه که بایددانش اموزان و بچه های مابایدازنظربنیه ی علمی در سطحی بالا باشند شاهد براین هستیم که هیچگونه انگیزه ای برای ادامه تحصیل ندارند واگر دارندخیلی کم می باشد.

در صورتیکه قدم اول در به دست آوردن موفقیت وپیروز شدن برمشکلات خواستن است.زیرا انسان اگر چیزی را بخواهد می تواند بدست اورد و اگر علاقه ای به کار داشته باشد می تواند درزندگی پیروزوموفق باشد.

می باشند از سوییجهان اندک اندک به صورتی واحددرمی امروزه در تاریخ جهان با دو بینش ودگرگونی روبرو هستیم دو  وسس گرایش که در ظاهر متضاد ولی در اصل یکی ایدوبسیاریازمظاهرزندگی در میان ملتها به صورت یکسانی در می اید ومردم به اصطلاح وسست شدن عقایدقدم برمی دارد. وهمین سست شدن عقاید باعث شده که نسل جوان جامعه ی ما به سوی رفاه طلبی سوق داده شوند وهدف وانگیزه ی خود را

از دست بدهند  بخصوص دانش اموزان مقطع راهنمایی که انگیزه کمی به ادامه تحصیل دارند بنا به دلایلی از قبیل  نا برابری وضع اجتماعی  اقتصادی خانواده ها کم بودن تحصیلات والدین انها

 

دوری یا بی زاری از مدرسه وعلاقه به ادامه دادن درس ومدرسه به هیچ وجه مسئله ی تازه ای نیست .

بلکه از مدت زیادی است که گریبانگر بیشتر خانواده های ماشده است.

این تمایل نداشتن به ادامه تحصیل خود می تواند دلایل زیادی داشته باشد:از قبیل اینکه عوامل خانوادگی،عوامل شخصیت دانش آموز،عوامل آموزشگاهی ،عوامل اجتماعی واقتصادی و فرهنگی که همگی اینها می توانند یکی از دلایلی باشند که کودک به خاطرآن انگیزه وعلاقه اش به ادامه تحصیل کم شده باشد.

عوامل عاطفی،عدم سر فصلهای مناسب با وزمان کنونی دانش آموزان به طوری که سر فصلهای کتاب های درسی نمی تواند

بچه هارا اقناع کند این خود می توانددلیلی برای کسالت وتکراریبودن اوقات بچه ها شود که انها تمایلی برای ادامه ی تحصیل پیدا نمی کنند .

(( بعضی از افراد اصطلاح رو گردانی از مدرسه و درس را نا توانی بیان کرده اند که در آنها از علل عاطفی درون کودک ریشه می گیرد ولی این اصطلاح عوامل خارج از کودک ویا به عبارت دیگر عوامل موجود در روابط خانوادگی ومحیط مدرسه را نیز در بر می گیرد ))

باتوجه به مسئله روگردانی ازمدرسه وپرداختن به علل معیارهای تشخیص وشیوه  درمان کاری بس مشکل می باشد.

تجربه نشان می دهد که برای حل مشکل باید بادیگران مشورت کرد وازتجارب ونظرات دیگران نیز استفاده کرد ،تادرباره مسئله یامشکل اقدامات مناسبی بعمل آِِِِِید.

تاثیرآموزشگاه برکاهش انگیزه به ادامه تحصیل

آموزشگاه می تواندتاثیرزیادی بروی جذب یابیزاری دانش آموزان داشته باشداین امرموردقبول تمام مردم عام وخاص است که سهم مدرسه درایجاداین عارضه یعنی کاهش انگیزه به ادامه تحصیل ازاهمیت خانواده کمترنمی باشد.

 

فهرست مطالب:

مقدمه

معرفی موضوع

بیان مسئله

پیشینه ی تاریخی

معرفی متغیرها

فرضیه ها

روش تحقیق

جامعه کاری

نمونه و روش نمونه برداری

پرسشنامه

منابع و مأخذ

 

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید